Sony Corp. va lansa noua sa varianta de jocuri la finalul acestui an, PS3 fiind foarte asteptat de catre public, mai ales dupa amanarea lansarii care trebuie sa aiba loc initial in primavara acestui an. Potrivit oficialilor Sony, citati de BBCNews, noul PS3 va fi disponibil in doua variante, pretul de comercializare al versiunii cu un hard disck de 20GB pornind de la 499 de dolari (394 de euro), iar cel de 60GB, de la 599 de dolari.

Noua consola Sony aduce cateva elemente in plus fata de PlayStation2, cea mai importanta fiind drive-ul DVD Blu-ray, din cauza caruia a fost amanata lansarea cu sase luni. La inceputul lunii martie, directorul diviziei de jocuri de la Sony declara ca “vremsa fim siguri ca vom include toate tehnologiile existente acum”, drive-ul nefiind functional in acel moment.

Directorul diviziei de jocuri din SUA, Kaz Hirai, a declarat astazi ca PS3 este acum “real” si poate fi lansat, amanarea fiind in final un lucru bun datorita finalizarii tuturor aspectelor tehnologice. “Noua generatie de console nu porneste la drum pana nu spunem noi. Astazi PlayStation 3 este real”, a declarat acesta in cadrul unei conferinte de presa premergatoare evenimentului Electronic Entertainment Expo, care va fi deschis maine.

O piata de 25 de miliarde de dolari anual

Citeste si:

Piata mondiala a consolelor de jocuri este evaluata la 25 de miliarde de dolari anual, Sony, Microsoft si Nintendo fiind cei trei mari jucatori care isi disputa suprematia. Microsoft a luat deja un avans fata de competitorii sai, consola sa Xbox 360 fiind comercializata deja in peste trei milioane de unitati din momentul lansarii, in noiembrie anul trecut.

Sony a amanat lansarea noii sale generatii de console, pierzand astfel un interval important compativ cu Microsoft. Nintendo va lansa de asemenea la finalul acestui an noua sa consola Wii. Analistii sunt de parere ca intarziera lansarii PS3 va fi resimtita in profitul annual inregistrat de Sony Corp. Cu toate acestea, Sony 'va prinde' perioada sarbatorilor prilejuite de Ziua Recunostintei din SUA si perioada sarbatorilor de iarna. Acest fapt va fi speculat de Sony, care a anuntat ca va avea pregatite pentru lansare doua milioane de console, urmand ca pana la finele lui 2006 sa fie produse alte doua milioane de unitati PS3.

O alta sursa de venit pentru jucatorii de pe piata este reprezentata de publicitatea inserata in cadrul jocurilor video. O serie de agentii, mai ales americane, s-au specializat deja in plasarea publicitatii in jocurile de calculator, atat pentru consolele video, cat si in cele care se joaca in retea. Anul trecut piata a ajuns la 60 de milioane de dolari, pentru urmatorii cinci ani fiind prognozata o crestere de peste 40 de ori.