Rata de crestere a utilizatorilor este de 1 milion pe an Conexiunea la retea a devenit vitala pentru cel putin 2 milioane de \"navigatori\" romani
V-ati intrebat vreodata ce s-ar intampla daca intr-o zi s-ar opri Internetul? Cum ar functiona in acea zi ziarele, bursele, companiile de IT, intreprinzatorii, scolile sau comertul electronic? Nici nu vrem sa ne imaginam. Dar daca am incerca? Statisticile arata ca aproximativ 5 milioane de romani folosesc internetul. De la an la an, numarul lor creste cu peste un milion. Pentru mai mult de 2 milioane de angajati sau liber profesionisti care isi incep ziua de lucru deschizand calculatorul, folosirea internetului este vitala la serviciu. SI asta daca ne gandim doar la burse, presa, industria IT, ori companiile internationale care isi desfasoara comunicarea pe internet.

"Daca nu ar functiona intr-o zi internetul, industria serviciilor ar paraliza. Total sau partial, nu conteaza. Tot ce s-ar putea desfasura intr-o zi fara internet ar fi activitatile de productie, de la concepere de reclame pana la finisare de suruburi", spune Nicolae Oaca, analist in telecomunicatii. Micropietele dependente de internet, precum publicitatea online sau comertul electronic, atat cat exista ele in Romania, ar fi primele care ar inregistra pierderi. "O zi fara internet ar costa industria publicitatii online peste 5.000 de euro", spun firmele de publicitate online, care estimeaza pentru acest an vanzari mai mari de 2 milioane euro. Brokerii si bursele de valori ar pierde sume impresionante. "Nu pot estima. Pot sa spun doar ca in ziua aceea mi-as pune lacat pe usa si as pleca sa ma plimb. Singura satisfactie ar fi ca o sa ma intalnesc prin parcuri cu toata concurenta", spune Silviu L., broker, proprietarul unei societati de servicii financiare (SSIF).

Americanii, bolnavi de internautica

Conform unui sondaj realizat de portalul Yahoo si agentia media OMD, 50% dintre americanii utilizatori nu pot trai mai mult de doua saptamani fara Internet. Pentru 47% dintre respondenti, Internetul contribuie la buna functionare a relatiilor personale si profesionale. Studiul "Internet Deprivation" ("Privarea de Internet") si-a propus sa analizeze "comportamentul utilizatorilor americani de media si legatura lor emotionala cu Internetul" si a fost realizat pe 1.000 de internauti, care au acceptat sa nu se apropie doua saptamani de WWW. Din 1.000 de temerari, doar 28 au rezistat doua saptamani si au respirat usurati la sfarsit: "Speram sa nu ni se antample niciodata asta cu adevarat".

Toti cei 1.000 de americani care au acceptat sa participe la acest studiu au realizat cat de "infiltrat" este Internetul an viata lor de zi cu zi. Prin Internet rezervau bilete de calatorie, aflau rezultatele sportive, comunicau cu prietenii si familia, iar fara accesul la retea plata taxelor le-a dat mari dureri de cap. Un raport pe 2003 arata ca an SUA erau 170 de milioane de utilizatori de Internet. 65 de milioane (30% din populatia adulta a SUA) au folosit net-ul pentru obtinerea de informatii/planificarea calatoriilor/vacantelor. Iar an ceea ce priveste estimarile pentru valoarea produselor si a serviciilor achizitionate prin reteaua Internet an 2004, an SUA se vorbea de circa 100 miliarde de dolari.

Ce ati face o zi fara internet?

In Romania, rata de crestere a numarului de utilizatori de Internet este de un milion pe an dupa cum arata un studiu PricewaterhouseCoopers. Ce s-ar face deci utilizatorii daca in retea s-ar instala pentru o zi "intunericul"? Iata cateva raspunsuri.

"Nu mi-ar ramane foarte multe de facut daca nu ar mai exista internet. Imi iau vacanta pana ce tehnologia revine la ganduri mai bune", Daniel V., analist programator.

"Fara internet, vanzarile online nu ar mai exista, asadar afacerea mea ar sucomba. Poate doar sa ies cu placile video sa le vand la coltul strazii", Mihnea D, proprietar al unei firme tip "IMM", cu vanzari online.

"Fara internet, nu ar exista fluxul agentiilor de presa, informatii de background pentru articole si ar trebui sa alergam toata ziua pentru a afla o informatie cat de mica. Ne-am intoarce la inceputurile presei", Ema C, editor de stiri

"Actiunile listate ar pierde infiorator de mult. Ar scadea enorm intr-o zi in care tranzactionarea ar fi practic blocata", spune Silviu L, broker.

1. Evolutia numarului de utilizatori internet din total populatie
utiliz. internet utilizatori internet cu frecventa redusa
2001 9% 12%
2003 19% 23,8%
2004 24% 28%

2. Folosirea internetului in IMM, 2004
intreprinderi mijlocii: 97%
intreprinderi mici: 93,90%
microintreprinderi: 74%

IMM-uri conectate la internet, 2004
intreprinderi mijlocii: 72%
intreprinderi mici: 61,90%
microintreprinderi: 30,10%

Webcam-uri noi pentru notebook

Producatorul elvetian Logitech (SWX: LOGN) (NASDAQ: LOGI), a lansat la CeBIT, Hanovra, doua noi webcam-uri portabile pentru notebook: QuickCamR for Notebooks Deluxe si QuickCamR for Notebooks, informeaza un comunicat al companiei. Ambele camere au microfoane incorporate si se prind de display-ul notebook-ului cu ajutorul unor clame. Produsele sunt livrate cu drivere si un software bonus, incluzand Logitech VideoCall for broadband, o noua aplicatie care permite utilizatorilor sa comunice vizual si audio la cea mai buna calitate.

Cele doua camere, afirma compania producatoare, se adreseaza unor noi tendinte: piata in crestere de notebook-uri PC si numarul in crestere de utilizatori ce folosesc tehnologiile de comunicare video acasa. Compania de cercetare IDC a raportat ca cererea globala de PC-uri portabile a crescut de la 28 milioane in 2001, la 49 de milioane la sfarsitul lui 2004. IDC este de parere ca se va ajunge la o piata de 91 de milioane de bucati in 2008. Intre timp, Logitech a atins cifre record: 25 de milioane de webcam-uri vandute si 2,3 miliarde de sesiuni video de instant messaging ale utilizatorilor MSN Messenger. Anul acesta, piata de webcam-uri va ajunge la 1,2 miliarde dolari, estimeaza studiul IDC, confirmat de datele pe 2004 ale companiilor producatoare.

QuickCam for Notebooks Deluxe

Software-ul webcam-ului QuickCam for Notebooks Deluxe foloseste tehnologia de urmarire a chipului, centrand figura utilizatorului la fiecare cadru. Camera este compatibila cu USB 2.0 sau USB 1.1., are o rezolutie video de 640 x 480 pixeli si poate face snapshot-uri cu o rezolutie de 1,3 megapixels, cu interpolare. Produsul va fi disponibil in SUA din aprilie si in Europa din mai, la un pret estimat la 59.99EURO.

QuickCam for Notebooks

QuickCam for Notebooks tinteste studentii. Obiectivul se poate roti, facand posibila captura video oriunde in spatiu. Producatorul sustine ca este cea mai convenabila camera pentru notebook-uri, existenta pe piata. Are o rezolutie video de 640 x 480 pixeli. Este compatibila cu USB 2.0 sau USB 1.1. Va fi disponibila in SUA din aprilie si in Europa din mai, la un pret estimat la 39.99EURO.

Gigabyte vrea sa ram@na in top

Gigabyte Romania isi propune, pentru 2005, mentinerea cotei de piata la 40%, cota care ii asigura pozitia de lider, a declarat Alexandru Ticea, director Gigabyte Romania. In Romania, la nivelul anului 2004, au fost comercializate 110.000 placi de baza si 47.000 placi video, care, impreuna cu celelate produse Gigabyte (dispozitive de stocare optice, coolere, retelistica) au totalizat peste 8 milioane dolari. Distribuitorii autorizati ai Gigabyte in Romania sunt Caro, Elko, K Tech Ultra Pro si Tornado. Noutatea pentru anul 2005 o reprezinta cardul video 3D1, dotat cu doua procesoare grafice nVidia GeForce 6600, 256MB memorie DDR III si o magistrala pe 256 biti. Gigabyte a fost fondata in 1986 in Taiwan, iar filiala din Romania a fost deschisa in 2003. Compania dispune de birouri regionale an Taiwan, China, Rusia, Anglia, Franta, Germania, Olanda, Polonia, Cehia, Serbia - Muntenegru, Romania, Turcia, Tarile Baltice, Australia si Statele Unite ale Americii.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri