Din totalul traficului de voce, de 17,6 miliarde de minute, realizat in cursul anului trecut, jumatate au fost initiate in retelele mobile de telefonie, potrivit ultimului raport al Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Telecomunicatii. Aceasta impartire se reflecta in numarul de utilizatori, serviciile de telefonie mobila in Romania fiind preferate de 14 milioane de utilizatori, in timp ce doar 4 milioane utilizeaza serviciile de telefonie fixa.

Cu toate ca se bat pe o piata din ce in ce mai restransa, competitie dublata de pozitia monopolista a Romtelecom, pe segmentul de telefonie fixa sunt activi 74 de furnizori alternativi, a caror cota de piata se situeaza la 10%. In acelasi timp, principalii jucatori din segmentul telefoniei mobile estimeaza ca rata penetrarii acestor servicii va creste pana la sfarsitul anului la 75%.

Vodafone isi creste veniturile la 1 mld. de dolari

Vodafone Romania, al doilea mare operator de telefonie mobila pe piata locala in functie de numarul de clienti, a anuntat, ieri, rezultatele financiare. Mai bune, ce-i drept, decat cele realizate de grupul britanic la nivel mondial, insa in continuare in spatele liderului Orange Romania. Subsidiara romaneasca a grupului francez avea, la finele lunii martie 2006, 7,1 milioane de clienti, fata de 6,3 milioane pentru Vodafone. Veniturile din servicii ale operatorului de telefonie mobila Vodafone Romania au cunoscut o evolutie spectaculoasa, crescand in anul fiscal incheiat in luna martie 2006 cu 39%, pana la 1 miliard de dolari. Evolutii peste asteptari, la fel ca acelea din Romania, a cunoscut, potrivit grupului britanic, si subsidiara din Cehia. Este interesant de vazut, de asemenea, faptul ca din cei 6,3 milioane de clienti 64,9% sunt utilizatori de cartele preplatite, iar restul de abonamente. Aceste cifre se reflecta in venitul mediu lunar pe utilizator, care a scazut in primele trei luni ale acestui an la 13,9 dolari, valoarea fiind de 27 de dolari in cazul abonamentelor si 6 dolari pentru cartele preplatite.

Cosmote extinde segmentul retail

Intrati pe piata romaneasca de numai sase luni, grecii de la Cosmote anuntau la mijlocul acestei luni ca numarul de clienti noi a ajuns la 226 mii, atingand un total de 275 mii de clienti in numai patru luni, ceea ce reprezinta o cota de piata de aproximativ 2%. Cel mai tanar jucator din segmentul de telefonie mobila a inregistrat in primul trimestru venituri din servicii de 6,1 milioane euro, iar profitul operational inainte de impozitare este de pe minus, la 12,3 milioane euro.

Citeste si:

Pierderile sunt cauzate de faptul ca operatorul a fortat extinderea in segmentul retailului. Astfel, prin dezvoltarea retelei de magazine proprii, dar mai ales in urma unor achizitii strategice, Cosmote incearca sa aduca schimbari in retailul telefoniei mobile din Romania. Prin parteneriatul cu Internity si alte colaborari cu dealeri independenti, Cosmote si-a extins reteaua de distributie pana la 400 magazine in toata tara, fata de 260 de magazine in decembrie 2005. Mai mult, in urma achizitionarii lantului de distributie Germanos, cel mai mare retailer telecom din Europa Centrala si de Est, care are in portofoliu si un lant de 104 magazine romanesti, compania va beneficia de un avantaj competitiv semnificativ in efortul de a atrage noi clienti si a-si implementa strategia comerciala.

Inca un milion de numere pentru Orange

Reprezentantii ANRC au anuntat, ieri, ca au aprobat alocarea a inca un milion de numere pentru serviciile de telefonie mobila companiei Orange Romania, care astfel a ajuns la 12 milioane de numere, potrivit unui comunicat al institutiei romane de reglementare. Veniturile Orange Romania au crescut in primul trimestru al acestui an cu 23%, la 239 de milioane de euro, fata de aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul majorarii numarului de clienti cu 34%, la 7,1 milioane. Anul trecut, subsidiara romana a France Telecom a consemnat o cifra de afaceri de 870 milioane de euro, in crestere cu 39,2% fata de 2004. In ultimele trei luni ale anului 2005, cifra de afaceri a operatorului roman s-a situat la 249 milioane de euro, comparativ cu doar 188 milioane de euro pentru intervalul similar din 2004.

Romtelecom domina o piata in scadere

In primele trei luni ale anului, numarul de linii telefonice ale Romtelecom a scazut cu 10,4%, la 3,85 milioane. Aceasta reducere este determinata pe de o parte de preferinta in crestere a romanilor pentru serviciile de telefonie mobila, dar si de intrarea pe segmentul telefoniei fixe a operatorilor alternativi, asa cum sunt Astral-UPC, RDS&RCS sau EUfonika. Cu toate acestea, Romtelecom a inregistrat in primul trimestru un profit net de 18,7 milioane euro, in crestere cu 43,5% fata de aceeasi perioada din 2005. In acelasi timp, veniturile au scazut cu 2,3%, la 222,8 milioane euro, a anuntat marti grupul OTE, actionarul majoritar al companiei. "Reducerea veniturilor a fost generata de scaderea numarului de abonamente, de scaderea vanzarilor si a veniturilor obtinute din serviciile preplatite", se arata intr-un comunicat al OTE. Cea mai mare pondere in structura veniturilor au avut-o serviciile de telefonie nationala - 152,5 milioane de euro, urmate de alte venituri - 38 milioane de euro si telefonia internationala - 32,2 milioane de euro, in scadere cu 7,8%.

Vodafone castiga teren in Romania, insa pierde la nivel mondial

Vodafone a anuntat ca a obtinut in anul financiar incheiat in luna martie un profit operational pe actiune de 10,11 pence, in crestere cu 13% fata de anul anterior si peste previziunile analistilor intervievati de Reuters, de 9,95 de pence pe actiune. Pierderile inainte de impozitare au fost de 14,9 miliarde de lire sterline, dupa reducerea valorii estimate a activelor cu 23,5 miliarde de lire sterline. Compania a consemnat in perioada mentionata pierderi nete de 21,8 miliarde de lire sterline. Vodafone anticipeaza un avans modest al veniturilor in Europa. Actionarii si membrii conducerii Vodafone au exercitat presiuni asupra directorului executiv Arun Sarin, pentru prezentarea unei strategii de compensare a ritmului de dezvoltare mai lent de pe piete precum Germania si Italia, unde concurenta este intensa. Strategia Vodafone de a opera doar in domeniul telefoniei mobile a fost criticata in ultima perioada, in contextul in care, la nivel international, afacerile de telefonie fixa si mobila traverseaza un proces de convergenta intr-un serviciu unic, mai putin costisitor.