Vanzarea diviziei TV a Sony a fost unul dintre subiectele fierbinti in industria de profil in ultimii ani, cand compania a inregistrat pierderi ani la randul, ceea ce se anunta a fi ca si realizata, insa conducerea companiei japoneze a schimbat strategia in ultimele luni. Dupa ce anul fiscal precedent divizia de televizoare a Sony a raportat o pierdere de 250 de milioane de dolari, Kazuo Hirai, CEO-ul Sony si-a concentrat atentia pe a imbunatati rezultatele pe acest segment, lucru care va fi resimtit in acest an fiscal, care se va incheia in martie 2015. Potrivit datelor Sony, vanzarile de televizoare au crescut cu circa 30% de la un an la altul in ultimul an fiscal, iar pentru perioada curenta este de asteptat ca vanzarile sa cunoasca o evolutie de circa 20%, la aproximativ 16 milioane de unitati.

Sony a investit foarte mult in promovare, fiind unul dintre principalii sponsori ai Campionatului Mondial de Fotbal, lucru care cu siguranta va aduce si mai multa vizibilitate grupului nipon. Compania japoneza isi pune foarte mari sperante in vanzarile de televizoare cu tehnologie 4K, cunoscuta si sub denumirea de Ultra HD, practic viitorul standard in televiziune.

Piata televizoarelor cu 4K la nivel local ar putea creste chiar si de opt ori in 2014, principala evolutie fiind bazata pe o migrare a utilizatorilor catre noua tehnologie, care ofera o imagine de patru ori mai buna decat standardul din prezent – sub denumirea de Full HD.

Citeste si:

Daca la nivelul anului trecut s-au vandut 250 de unitati in Romania, in crestere de 10 ori fata de nivelul din 2012, piata televizoarelor Ultra HD, cunoscute si sub denumirea de 4K va creste de pana la 8 ori in 2014, la un volum de cel mult 2.000 de unitati, arata datele Sony, Romania, reprezentanta locala a unuia dintre cei mai importanti producatori de electronice din lume. “Ne asteptam ca piata sa isi continue trendul ascendent in aceasta directie, iar Campionatul Mondial de Fotbal din Brazilia va fi o buna oportunitate pentru evolutia vanzarilor. Piata ar putea ajunge si la 2.000 de unitati in 2014”, a declarat Lucian Radulescu, country manager Sony Romania si Republica Moldova, intr-o intalnire cu presa, in cursul lunii mai.

Potrivit acestuia cele mai populare game de televizoare cu 4K vandute la nivel local sunt cele cu o diagonala de 65 de inch. “Pe acest segment cele mai vandute televizoare 4K sunt cele cu o diagonala de 65 de inch, care ocupa o pondere de pana la 60% din vanzari. Pretul unor astfel de echipamente poate ajunge si depasi pragul de 20.000 de lei”, a mai aratat seful Sony Romania.