In cel mai scurt timp, societatea Electrica este decisa sa depaseasca faza in care plata facturilor se face la casieriile societatii. Pe langa faptul ca in prezent se pune un mare accent pe evitarea contactului direct intre clienti si reprezentantii furnizorului de energie, noile sisteme de plata asigura rapiditate si o mult mai mare comoditate pentru abonati.

Una dintre modalitatile de plata larg raspandite este cea prin numerar, la domiciliul clientului, o data cu prezentarea facturii de catre cititorii-incasatori sau la Centrele de Relatii cu Clientii (CRC), acesta fiind cel mai vechi sistem de plata utilizat.
O alta modalitate de plata a facturilor din cont bancar/CEC o reprezinta metoda "direct debit". Sistemul era practicat si inainte de 1989, prin conturile curente la CEC, dupa 1990 aparand si posibilitatea de plata prin cont bancar.
La aceste sisteme de plata se adauga noi modalitati moderne de achitare a facturilor, puse la dispozitia clientilor in urma conventiilor incheiate de ELECTRICA SA cu anumite banci.

Decontarea facturilor prin card bancar. Prin acest sistem de plata, s-a cautat diversificarea modalitatilor de plata, tendinta fiind cea de generalizare in toate sucursalele nostre a acestei modalitati moderne de plata, astfel:

La terminalele POS existente in casieriile ELECTRICA SA au fost incheiate contracte cu BCR, Raiffeisen Bank, BRD, Banc Post etc. Utilizand aceasta modalitate de plata, clientii casnici au achitat in anul 2004 peste 30.000 de facturi de energie electrica.

La terminalele ATM din aproape toate municipiile din tara ELECTRICA SA are contracte incheiate in acest scop cu marile banci din Romania. Un numar tot mai mare de clienti apeleaza la acest mod de plata, astfel ca peste 15.000 de facturi de energie au fost achitate in ultimele luni ale anului 2004 la ATM.

Citeste si:

Decontarea prin sistem easy-payment. Aceste sisteme automate de plata a facturii de energie electrica functioneaza non-stop in sediile Citibank din Bucuresti, Brasov, Ploiesti, Cluj-Napoca, Timisoara si Constanta. Avantajele acestui sistem de plata constau in faptul ca se poate plati in orice moment si nu se percepe nici un fel de comision pentru efectuarea platii, iar durata unei tranzactii este sub un minut.

Posibilitatea de vizualizare si plata a facturii de energie electrica prin Internet. La ora actuala, clientii ELECTRICA - Filiala Transilvania Sud - Sucursala Brasov (atat agentii economici, cat si abonatii casnici), dupa ce s-au inregistrat pe site-ul sucursalei, isi pot vizualiza ultima factura platita, ultima factura emisa si eventualele facturi restante la plata.

Pentru factura de energie electrica se pot vizualiza detalii de genul: valoarea facturii de energie electrica, perioada de facturare, ultimul index citit, prima zi in care se vor percepe penalitati pentru intarzierea la plata, valoarea penalitatilor la zi (daca exista), starea facturii (incasata, emisa, restanta etc.), data incasarii, in cazul in care factura s-a platit, respectiv seria chitantei de plata. De asemenea, pot vizualiza energia totala consumata pe o anumita perioada de timp, puterea maxima inregistrata in decursul unei perioade, momentul inregistrarii acestui maxim. Consumatorii au posibilitatea de a vizualiza atat sub forma tabelara, cat si grafica curba de sarcina zilnica sau pentru o perioada data. Dupa vizualizarea facturii, clientii casnici isi pot da acceptul de plata prin internet.

Achitarea facturilor prin numerar in reteaua UniKasa. Clientii casnici ai ELECTRICA - Filiala Muntenia Sud pot utiliza acest tip de decontare, care reprezinta o modalitate rapida si usoara de plata in locuri foarte accesibile publicului larg. Pentru inceput, achitarea facturilor se poate face in benzinariile AGIP Romania, urmand ca in viitorul apropiat, sistemul UniKasa sa fie extins si in supermarketuri.