“Daca va ganditi la Vodafone doar ca la un furnizor de servicii de comunicatii este o surpriza (n.red. ca operatorul fie prezent cu solutii in cadrul unui eveniment dedicate industriei de retail), dar, daca va ganditi ca la un partener de afaceri prin care va puteti atinge obiectivele de vanzari sau sa va implementati strategia de omnichannel, acest lucru este firesc. Pentru ca noi suntem despre accesul la informatii de oriunde si oricand, iar asta inseamna tehnologie mobila integrata cu solutii de date. Iar clientii dvs. isi dresc sa aiba acces la orice produs si promotie folosind orice canal. Si astfel a fost firesc pentru noi sa propunem o solutie pentru provocarile retailului de azi”, a explicat Chiritescu.

Managerul Vodafone a identificat trei provocari pentru industria actuala de retail:

1. Cum pot face magazinele ca strategia omnichannel sa functioneze, sa devina operationala:

“Aceasta provocare este despre cum sa te folosesti de tehnologie astfel incat sa vezi care este pasul urmator si sa intelegi aceasta informatiile in timp real pentru a propune clientilor serviciile pe care si le doresc”, spune Natalia Chiritescu.

2. Profilul clientilor este foarte diferit fata de cum era in urma cu cativa ani:

"Clientii au acces la informatie instantaneu, stiu care sunt preturile, care sunt aprecierile celorlalti clienti pentru produse. Au informatii si le folosesc sa cumpere de pe orice canal si astfel pentru noi mult mai dificil sa atragem un client prin promotii. Pentru ca azi nimeni nu se mai asteapta sa plateasca pretul intreg pentru un produs, pentru clienti este este firesc sa plateasca un pret deja redus. Acest lucru nu este benefic daca ne gandim ca singura cale de a ne creste veniturile este prin promotii, dar daca ajungem si noi sa folosim informatiile despre clienti atunci echilibrul poate fi restabilit…este adevarat ca oamenii au informatii despre promotiile noastre, dar si noi avem despre ei. Poate fi un dezvantaj, daca nu folosm datele. Daca le utilizam in intelegerea comportamentelor lor si cream analize predictive despre ce poate fi de interes pentru client, vom restabili echilibrul si nu doar vom mari vanzarile, ci vom creste si loialitatea clientilor", afirma Chiritescu.

Citeste si:

Ea adauga ca magazinele electronice au foarte multe informatii despre ce isi doresc clientii, insa magazinele clasice, fizice castiga si ele teren in aceasta privinta.

"Magazinele offline incep sa fie inteligente. Apare tehnologia care imi permite sa vad ce isi doreste clientul, informatia a inceput sa fie disponibila si pentru online si pentru offline", spune managerul Vodafone.

3. Cum pot retailerii sa aduca mai multi oameni oameni in magazin si cum pot creste rata de conversie:

"Raspunsul este consta in magazinul inteligent. De exemplu, in comertul online suntem fericiti cand site-ul de pe care cumparam ne propune un anumit produs in functie de ce am cumparat anterior. Amazon este extraordinar in a intelege care ne sunt prefereintele. Noi ne asteptam la aceleasi lucruri in magazinele fizice: vrem sa gasim produsele instantaneu. Datorita Internet of Things, atunci cand un client intra in magazin angajatii ar putea sti care au fost cautarile online ale unui client si astfel ii poate propune anumite produse. Acesta este conceptul de magazin inteligent", afirma Natalia Chiritescu.

Solutia propusa de Vodafone se numeste “ Retail Next” si este vanduta pe piata locala in parteneriat cu Mindspeed Communications, integrator de solutii de telecomunicatii.

RetailArena este un eveniment organizat de wall-street.ro si sustinut de Evozon Systems & Hybris Software, an SAP Company. Partenerii Omnichannel Day sunt Vodafone& Mindspeed Communications, iar cele doua module de discutii sunt sustinute de Media Galaxy, respectiv DPD Romania. Partenerii Innovation & Marketing Day sunt VISA, Microsoft si Telekom Romania. Sponsorii evenimentului sunt Carrefour Romania, PepsiCo, Q InStore Radio si Netopia MobilPay.

Sursa foto: Mircea Dragos Photography