Fondatorul MySpace, Brad Greenspan, a cerut o investigatie federala in cazul tranzactiei prin care News Cop. A achizitionat anul trecut MySpace de la Intermix Media Inc. pentru aproximativ 580 milioane de dolari, scrie presa internationala. Acesta a acuzat conducerile celor doua companii de inducerea in eroare a actionarilor, sustinand ca valoarea tranzactiei este mult prea mica decat valoarea de piata a MySpace.

Greenspan a afirmat ca detine probe “uluitoare si incriminatorii” in procesul pe care la intentat anul trecut companiei Intermix. News Corp a oferit in iulie anul trecut un pret de 12 dolari pentru o actiune MySpace, in cadrul careia Greenspan era actionar minoritar cu un pachet de 10%.

Fondatorul MySpace a oferit trei luni mai tarziu un pret de 13,5 dolari pe actiune, dar Consiliul de Administratie al MySpace, in care Intermix detinea majoritatea, a votat pentru respingerea acestei oferte si a semnat contractul de vanzare catre News Corp in aceeasi zi.

Brad Greenspan sustine ca managerii celor doua companii au indus voit in eroare actionarii MySpace desi stiau ca valoarea retelei sociale este mult mai mare decat cea a tranzactiei. Greenspan a afirmat ca detine mailuri ale directorului executiv al Intermix din care reiese ca acesta precum si managerii News Corp. ar fi fost de acord ca valoarea reala a MySpace este de aproximativ 20 miliarde de dolari.

Un purtator de cuvand al News Corp a spus in raspuns ca Greenspan sustine in continuare acelasi lucru in privinta unei tranzactii despre care multi experti din industrie au afirmat ca reprezinta un risc asumat de concernul media News Corp. Acesta a adaugat MySpace incepe de abia acum sa isi creasca valoarea de piata, unii experti avaluand recent reteaua sociala online la 15 miliarde de dolari.

MySpace avea in urma cu un aproximativ 30 de milioane de membri, numarul acestora fiind in acest moment de peste 100 de milioane. In plus, MySpace a devenit foarte profitabila de pe urma publicitatii online, News Corp exprimandu-si intentiile de a oferi si alte servicii contracost utilizatorilor MySpace.

Nu in ultimul rand, News Corp. a incheiat un contract cu Google, in valoare de aproximativ 900 de milioane de dolari, Google urmand sa aiba exclusivitate in privinta publicitatii pe MySpace in urmatorii trei ani.