Piata mondiala a telefoanelor mobile va inregistra anul viitor o scadere, potrivit unui studiu realizat de Informa Telecoms and Media. Aceasta modificare este rezultatul saturarii pietei in tarile puternic industrializate, precum Europa de Vest, America de Nord sau Sud Estul Asiei, accentul fiind pus in acest moment pe pietele emergente.

Lupta dintre jucatorii din piata se va duce pe atragerea unui numar cat mai mare de clienti, respectiv pentru a ii convinge pe posesori de telefoane mobile sa isi imbunatateasca performantele actualului telefon, se mai arata in studiul Informa Telecoms and Media citat de BBC. Noile servicii oferite posesorilor de telefoane mobile, compatibilitatea acestora cu aceste servicii – caracteristicile tehnologice si nu in ultimul rand designul vor fi factorii decisivi in alegerea unui telefon mobil in anul urmator.

Camera foto, lidera preferintelor in randul publicului

Camera foto integrata se claseaza pe prima pozitie in randul preferintelor publicului in ceea ce priveste aplicatiile tehnologice oferite, potrivit studiului citat. Fabricantii de telefoane mobile au inteles acest lucru si incearca nu doar sa imbunatateasca rezolutiile oferite ci si sa ofere servicii complementare. Spre exemplu, Nokia si Sony Ericsson vor oferi posesorilor de telefoane mobile cu camera foto integrata posibilitatea de a isi incarca pozele direct de pe telefon pe blog.

Aproximativ jumatate din telefoanele vandute in 2007 vor avea integrata o camera foto, acesta nefiind singurul aspect tehnologic cerut cu insistenta de public. O alta problema pe care producatorii trebuie sa o rezolve este simplificarea anumitor servicii oferite in prezent, precum MMS-urile. “MMS-ul nu si-a gasit locul in piata”, a afirmat autorul studiului citat.

“Oamenii pot fi fericiti ca pot utiliza camera foto, dar nu stiu cum sa trimita un mesaj multimedia. In unele situatii trebuie sa apesi de 12 ori tastele telefonului pentru a trimite ceva si acest fapt reprezinta o presiune asupra producatorilor de software sa faca mai usoara utilizarea acestor servicii”, a mai adaugat acesta.

3G-ul si provocarea TV

Citeste si:

Din studiul Informa Telecoms and Media mai reiese ca doar un sfert din telefoanele mobile care vor fi vandute in 2008 vor fi compatibile cu tehnologia 3G. Aceasta estimare nu reprezinta cea mai buna veste pentru operatorii de telefonie mobila, care au investit miliarde de dolari in dezvoltarea si extinderea serviciilor 3G.

Piata se va orienta astfel in paralel cu tehnologia 3G spre serviciile TV disponibile pe telefonul mobil. Autorii studiului considera ca acest tip de servicii ar putea reprezenta noul camp de lupta intre operatori, oportunitatile fiind foarte mari. De asemenea, segmentul de divertisment (jocurile spre exemplu) oferit posesorilor de telefoane mobile va fi determinat in alegerea unui model in detrimentul altuia in pietele puternic saturate.

In ceea ce priveste designul, accentul va fi pus pe dezvoltarea unor modele de dimensiuni tot mai mici care sa inglobeze tot mai multe aplicatii. Ultimii ani au aratat ca modelele spectaculoase dn punct de vedere al designului nu reprezinta un succes enorm, utilizatorii fiind interesati mai mult de o proportie cat mai buna intre infatisarea telefonului si aplicatiile disponibile.

Nokia va ramane lider si in 2007

Piata mondiala a telefoanelor mobile este impartita intre cinci jucatori, Nokia fiind liderul detasat al pietei. Potrivit unui studiu realizat de grupul de cercetari de piata Gardner, Nokia a atins la inceputul acestui an o cota de piata de 35%, cota procatorului finlandez de echipamente de telecomunicatii urmand sa creasca la 40% in 2005, potrivit estimarilor grupului de cercetari.

Nokia are o cota de piata aproape dubla fata de urmatorul competitor, Motorola, care a ajuns la finele anului trecut la o cota de piata de 17,8%, cu 1,5 procente mai mult decat in 2004. Cresterea cotei detinuta de Motorola se datoreaza in special modelului Razr, care a reprezentat o revolutie in ceea ce priveste dimensiunile, si raportul cost-calitate oferite utilizatorului.

Al treilea jucator din piata, Samsung, a inregistrat o usoara scadere de la 12,2% la 12,1%, in timp ce LG si-a marit cota de piata cu 0,4 procente pana la 7,2%, la fel ca si Sony care a crescut de la 6,3% la 6,9 procente.