Dupa mai multe luni in care a experimentat vanzarea de spatii publicitare in revistele americane, Google, liderul cautarii online, a anuntat ca va incepe sa vanda publicitate si pentru ziarele din SUA. Sistemul se va afla intr-o perioada de proba de trei luni, in reteaua reprezentata de Google fiind incluse 50 de publicatii, printre care The Washington Post si New York Times.

Un purtator de cuvant al Google a precizat ca vanzarea de spatii publicitare va fi facuta direct, Google nefiind un intermediar care cumpara spatiile publicitare pentru a le revinde. Oficialii companiei americane considera ca sistemul pe care il vor implementa prezinta avantaje fata de sistemul clasic practicat de agentiile de publicitate, doritorii putand sa achizitioneze online spatiile publicitare.

Sistemul va functiona la fel ca si in cazul revistelor, clientii licitand practic online pentru un spatiu publicitar, in functie de pagina, locul din pagina si data si durata campaniei. Google a inceput sa vanda publicitate pentru aproximativ 30 de reviste din SUA in luna februarie a acestui an, succesul fiind insa redus.

Citeste si:

Sumele de bani investite in publicitatea din presa scrisa din SUA se afla in continua scadere din anii '80, advertiserii indreptandu-si atentia catre televiziune si recent Internet. Pe segmentul online Google este lider incontestabil, aproximativ 98% din veniturile companiei fiind generate de publicitatea online.

Gigantul american nu se afla la prima sa tentativa de extindere a modelului de succes implementat in spatiul virtual. Prima alegere a fost radioul, Google achizitionand compania dMarc Broadcasting, distribuitor de spatii publicitare pentru radiourile din SUA. Aceasta a reprezentat la aceea vreme cea mai mare achizitie a Google, tranzactia fiind estimata la 918,3 milioane de euro. Ulterior, Google a platit 1,65 miliarde de dolari pentru a intra in posesia YouTube.

Noua strategie Google, aceea de a vinde spatii publicitare in interiorul publicatiilor, arata ambitia companiei americane de a deveni un 'magazin unic' pentru cei care doresc sa cumpere spatii publicitare, indiferent de suportul mediatic. Oficialii companiei au mai precizat cu prilejul anuntului ca Google va vinde publicitate in ziarele americane ca planurile de viitor include si vinderea de spatii publicitate pentru televiziune.