Microsoft, cel mai mare producator de software din lume, a anuntat prin vocea directorului general, Steve Ballmer ca trebuie sa isi mareasca capacitatea resurselor cu scopul atragerii mai multor clienti de pe pietele emergente, unde raspandirea pirateriei si puterea de cumparare mai redusa a consumatorilor impiedica avansul vanzarilor.

Ballmer a apreciat ca Microsoft a lansat produse precum XP StarterEdition, un pachet de software Windows cu caracteristici limitate, si Flexgo, un computer care poate fi achizitionzat utilizand o metoda flexibila de plata, dar aceste initiative nu au avut inca succesul dorit in randul consumatorilor cu venituri medii, precum cei din India si China.

"In termeni procentuali, pietele din tarile emergente formeaza segmentul cu cea mai rapida crestere pentru compania noastra, dar ponderea este in continuare redusa", a declarat Ballmer.

Citeste si:

Grupul american Microsoft Corp. a anuntat o majorare de 11% a profitului net inregistrat in cel de-al treilea trimestru din 2006 fata de aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul rezultatelor bune ale diviziei de baze de date si scaderii pierderilor sectorului de console Xbox 360.

In cel de-al treilea trimestru al anului 2006, profiturile nete s-au ridicat la 3,48 miliarde de dolari, fata de suma de 3,14 miliarde inregistrata in urma cu un an. Vanzarile s-au majorat cu 11%, atingand nivelul de 10,8 miliarde de dolari.

Grupul Microsoft a anuntat majorari ale profitului si vanzarilor si in ceea ce priveste divizia de servere si instrumente, cererea pentru software de server si pentru platforma de baze de date, SQL Server, fiind foarte mare.