Producatorul mondial de calculatoare, Dell, va inregistra pana la sfarsitul anului o crestere a vanzarilor de 5% pe piata romaneasca si preconizeaza mentinerea ritmului de dezvoltare si pentru 2007 a declarat potrivit NewsIn, Dragos Mateescu, country manager Dell Romania.

Potrivit raportului International Data Corporation (IDC) referitor la vanzarile de calculatoare pe piata romaneasca in trimestrul trei, Dell avea o cota de piata de 11,9%, din punct de vedere valoric, aflandu-se pe locul doi, dupa Hewlett-Packard care a avut o cota de 14,9% si inaintea producatorului autohton Flamingo Computers ale carui vanzari au reprezentat 8,4% din valoare totala a calculatoarelor vandute in trimestrul trei.

LDin punct de vedere al numarului de unitati vandute in trimestrul trei, Flamingo International detine o cota de 11,6% din piata, urmat de KTech cu 11%, Hewlett Packard cu 9,7% si, pe locul 4, Complet Electroserv, producatorul de calculatoare al grupului Altex , cu 9,7%.

In trimestrul doi din 2006,din punct de vedere al valorii, Dell a ocupat primul loc cu o cota de piata de 11,5% fiind urmat de Fujitsu Siemens cu 10,8% si Hewlett-Packard cu 10,8%, pe locurile urmatoare aflandu-se Flamingo Computers cu 9,8% si K-Tech cu 6,9%, conform datelor IDC.

Citeste si:

Ca numar de unitati vandute in trimestrul doi, liderii pietei erau Flamingo Computers care ocupa primul loc cu o cota de 12%, iar pe locurile urmatoare se aflau Complet Electro Serv (companie ce face parte din grupul Altex si isi comercializeaza calculatoarele sub marca Davio) cu 11,0% si K-Tech cu 9,9%.

Potrivit IDC, numarul de unitati vandute de Dell Romania, pe segmentul de notebook-uri a crescut in trimestrul al doilea cu aproximativ 13% fata de primul trimestru, plasand compania pe locul doi in topul distribuitorilor de notebookuri de pe piata romaneasca. in cel de-al treilea trimestru, Dell si-a consolidat pozitia secunda, cresterea inregistrata fiind de 290% fata de aceeasi perioada a anului anterior.

La categoria servere, daca in primul trimestru Dell ocupa pozitia a patra privind numarul de unitati vandute in Romania, in urmatoarele doua trimestre a revenit in top 3, inregistrand o crestere a cotei de piata, de la 6,1% in primul trimestru, la 15% in trimestrul al doilea, ajungand la 21,1% in al treilea trimestru, mai mult cu 345,5% fata de aceeasi perioada a anului 2005, potrivit datelor oferite de companie.