Microsoft a anuntat ieri ca va permite clientilor sai sa cumpere noul sau sistem de operare Windows Vista, precum si programul de editare Office 2007. De asemenea, va fi permisa si trecerea la Vista de la o versiune anterioara de Windows precum si licentierea copiilor facute dupa sistemul de operare descarcat sau achizitionat cu licenta.

Aceasta decizie reprezinta o schimbare majora in politica corporatiei americane, care nu a oferit niciodata pe Internet software-ul sau, scrie presa internationala. Microsoft spera ca prin aceasta decizie sa isi mareasca vanzarile, desi segmentul de retail va ramane in continuare baza veniturilor sale.

Comercializarea online a Vista si Office 2007 va incepe din 30 ianuarie pe Windows Marketplace, magazinul online al Microsoft. Preturile vor fi identice cu cele din sistemul de retail – Microsoft a sugerat un pret de comercializare de 199 de dolari pentru versiunea Home Basic, de 239 de dolari pentru Home Premium, de 299 de dolari pentru Business si de 399 de dolari pentru versiunea Ultimate.

Citeste si:

Microsoft a mai anuntat ca o noua optiune va fi inclusa in meniul de start al Vista, si anume “Windows Anytime Upgrade“, care va ghida utilizatorul spre trecerea la o versiune superioara de Vista. Trecerea de la Vista Home Basic la versiunea Home Premium va costa 79 de dolari, Microsoft oferind reduceri pentru trecerea directa de la Home Basic la versiunea Ultimate.

In plus, Microsoft va permite licentierea copiilor realizate dupa o versiune Vista care are licenta de operare, aceasta facilitate venind in sprijinul celor care au o mica afacere sau mai multe calculatoare in caminul propriu. Astfel, in loc sa cumpere mai multe versiuni de Vista, utilizatorul poate licentia online copiile realizate dupa o versiune cu licenta de operare, licentierea fiecarei copii putand sa se realizeze pentru 50 de dolari.

Sistemul de operare Vista si noul Office sunt disponibile numai in limba engleza, urmand ca versiunile in limba romana sa apara la inceputul anului urmator. "La nivel mondial, ne asteptam ca peste 200 de milioane de utilizatori sa foloseasca unul dintre noile produse, pana la sfarsitul anului 2007", declara la finalul anului trecut directorul general al Microsoft Romania, Ovidiu Artopolescu.
.
Noile versiuni ale Windows si Office sunt extrem de importante pentru gigantul IT american, dat fiind faptul ca, in versiunile lor actuale, cele doua produse reprezinta 90% din castigurile companiei si peste doua treimi din vanzarile sale. Totodata, pentru prima data in istoria sa, Microsoft lanseaza atat Windows cat si Office in aceeasi zi. Peste 90% din cele aproximativ 900 de milioane de computere din lume folosesc sistemul de operare Windows.