Pe locul intai in clasament se afla T-Mobile, lider datorita investitiilor masive in tehnologia broadband (HSDPA). Operatorul T-Mobile se afla pe patru piete precum Germania, Marea Britanie, Olanda si Austria. De asemenea, opereaza si in estul Europei si in SUA.

Compania Orange ocupa locul al doilea in categoria liderilor ca urmare a eforturilor consecvente de a-si imbunatati acoperirea si capacitatea de a furniza servicii destinate companiilor multinationale. Avand o arie extinsa de acoperire in Europa de Vest, Orange este unul dintre operatorii cu cei mai multi clienti din zona, dar si unul dintre cei mai puternici parteneri din FreeMove Alliance.

"Pozitia noastra in categoria liderilor confirma puterea si atractivitatea ofertelor nostre pentru companiile multinationale. Cu operatiuni mobile in 9 tari europene si servicii dedicate companiilor multinationale, putem spune ca avem o baza solida. In plus, lucram indeaproape cu divizia Orange Business Services, suntem lideri mondiali in furnizarea serviciilor de voce si date, membri fondatori ai FreeMove Alliance si avem o relatie solida cu Cingular Wireless, ceea ce ne determina sa fim convinsi ca avem o oferta foarte competitiva pentru companiile multinationale”, a declarat Philippe Bernar, EVP Business Solutions la Orange.

Vodafone este, conform Magic Quadrant, cel mai vizionar provider de servicii de telefonie mobila si ocupa locul trei printre liderii studiului. Vodafone a incheiat diverse parteneriate cu cativa dintre cei 10 provideri de telefonie din vestul Europei, pentru a oferi servicii mai bune de roaming, wireless e-mail si alte servicii.

Citeste si:

Trendurile care vor accelera piata est-europeana in urmatoarele 12 luni includ in primul rand cresterea in companii a utilizarii serviciului de e-mail de pe telefonul mobil, care, desi ajunge la un procent de 2% a conturilor de e-mail accesate de pe telefonul mobil, are tendinta de a urca la 20%, pana in 2010.

De asemenea focusul destul de mare va fi asupra serviciilor de roaming, care ocupa aproximativ 6% din veniturile din servicii de telecom din Europa de Vest. Aproximativ 90% din veniturile obtinute din roaming sunt aduse de mai putin de 10% dintre cei inregistrati la acest serviciu.

Studiul a clasificat operatorii de telefonie mobila in patru categorii: aspiranti, jucatori de nisa, vizionari si lideri. Criteriile care au stat la baza clasificarii operatorilor vest europeni au fost capacitatea de executie a business-ului si viziunea de ansamblu. Gartner defineste liderii de piata prin capacitatea acestora de a investi primii in inovatie, in dezvoltarea serviciilor si in furnizarea acestora catre utilizatorii finali.