Compania a cunoscut in 2006 cea mai mare crestere din ultimii ani, atingand o cifra de afaceri de 15,5 milioane euro. Desi vanzarile de echipamente au continuat sa joace cel mai important rol, reprezentand 60% din cifra de afaceri, anul trecut a crescut semnificativ ponderea serviciilor IT&C, acestea totalizand 30%. Acest rezultat se datoreaza implicarii companiei in proiecte integrate IT&C si cererii in crestere pentru solutii integrate de comunicatii, retelistica, service autorizat, dar si pentru servicii de consultanta.

“Vorbim despre un fenomen de piata: clientii au inceput sa constientizeze nevoia de retehnologizare, modernizare si integrare, ca mijloc de crestere a gradului de eficienta si competitivitate. Noi am intampinat acest fenomen cu o noua structura a firmei, care reflecta implicarea in proiecte integrate. Pentru 2007 am incheiat deja contracte de trei milioane de euro pentru solutii integrate”, a declarat directorul executiv al CG&GC IT, Florin Iancu.

Consolidarea statului de integrator IT&C a fost unul dintre obiectivele pentru 2006. In acest sens, conducerea companiei a mizat pe incheierea de noi parteneriate si “upgradarea” celor existente, pe pregatirea echipei si pe extindere teritoriala, deschizand agentii in Brasov, Iasi si Timisoara si marind numarul filialelor la 18.

Primul obiectiv atins de CG&GC inca din prima jumatate a anului 2006 a fost obtinerea statutului de Microsoft Gold Partner, cu competente de ISV si Networking. O data cu obtinerea celui mai important statut acordat de Microsoft, CG&GC a cunoscut si cea mai importanta majorare a vanzarilor si serviciilor din ultimii ani, de 41%.

Tot anul trecut, compania a devenit Preferred Partner HP si a incheiat contractul de parteneriat, atat pentru vanzari cat si pentru service, cu Lexmark Romania si cu Allied Telesyn.

In portofoliul detinut de companie s-a remarcat brandul Panasonic, in principal datorita cresterii cererii pentru solutii de comunicatii, vanzarile ajungand la 750.000 euro, din care 30% reprezinta cele peste 250 de centrale telefonice PABX vandute pe parcursul anului 2006.

Citeste si:

O parte importanta din vanzarile companiei au constituit-o solutiile mobile. Ca urmare, brandul Fujitsu Siemens Computers (FSC) a crescut cu 68% fata de 2005, atingand cifra de 4,3 milioane euro, cu 23% mai mult decat targetul stabilit, evolutie datorata in special vanzarii de notebook-uri in cadrul unor proiecte complexe.

Surpinzatoare a fost si evolutia vanzarilor de echipamente Toshiba. Desi scaderea preturilor pentru copiatoare preconiza si o reducere a valorii vanzarilor, cifra a crescut cu 40% fata de 2005, depasind 1,17 milioane de euro.

“Daca ar trebui sa definesc in doua cuvinte anul 2006 din punct de vedere IT, acestea ar fi maturizare si integrare, valabile atat pentru noi, cat si pentru piata”, a afirmat directorul general al CG&GC IT, Cornel Giurgea.

In ceea ce priveste evolutia pietei IT&C in 2007, Cornel Giurgea mizeaza pe continuarea procesului de maturizare si apreciaza ca serviciile de consultanta vor deveni indispensabile atat in 2007 cat si in in anii urmatori.

”Clientii sunt mai pretentiosi, se intereseaza mai mult despre CV-ul furnizorului, nu mai cumpara la intamplare. Au invatat sa ceara sfaturi si sa asculte mai bine. Solicita garantii extinse si, cel mai important, vor integrare cu sisteme proprii si investitii deja efectuate. Ca urmare, orice companie care furnizeaza solutii va trebui sa devina si consultant. Este un trend pe care noi l-am anticipat de doi ani, astfel incat acum suntem pregatiti si furnizam deja consultanta IT&C”, concluzioneaza.Cornel Giurgea.