Grupului Google i-au trebuit doi ani pentru a unifica pe o sigura pagina sursele care raspundeau cautarilor pe categorii distincte, precum serviciile de stiri sau de cautare de fotografii, a explicat Google cu ocazia unei conferinte de presa tinuta la sediul din California.

In mid concret, noua pagina prezinta categoriile traditionale "web", "images" sau "videos", dar acestea sunt mutate in coltul din stanga sus al paginii principale. Prin intermediul spatiului de cautari, utilizatorul ajunge pe o pagina cu rezultate care reuneste categorii diferite de documente.

"Intr-o anumita masura, aceasta noua versiune reprezinta o dubla recompensa pentru noi", a declarat unul din cei doi co-fondatori ai Google, Serghei Brin.

In plus, aceasta noua versiune a motorului de cautare ofera "o vizibilitate mai mare pentru anumite servicii Google, precum biblioteca virtuala sau cautarea de fisiere video", servicii care pana in acest moment "nu au fost foarte utilizate", a afirmat Brin.

Citeste si:

"Cu siguranta ne simtim lideri ai cautarilor pe internet", a continuat Brin, declarandu-se "foarte incantat de progresele realizate" de la lansarea Google, in 1998.

Chiar daca la inceput Google a fost un simplu motor de cautare, in timp a construit o serie de instrumente mai specifice de cautare (fotografii, cumparaturi), lansand si servicii gratuite (de cartografie, biblioteca online, gestionare de fotografii).

Google a intrat recent si pe terenul unor grupuri care initial nu reprezentau concurenti directi, precum Microsoft, impunandu-si in timp modelul sau economic extrem de profitabil, cel al publicitatii online.

Profitul net al companiei Google a crescut în primul trimestru cu pana la 69%, depasind un miliard de dolari.