Retailerul de produse IT, electronice si electrocasnice Flamingo International a redus estimarile privind vanzarile din acest an cu 5-6% fata de nivelul bugetat, de 175 milioane de euro, dupa ce a a raportat pentru primul semestru al acestui an o cifra de afaceri in scadere cu 3,1%.
Mai mult, Flamingo a decis sa-si inchida operatiunile din pietele straine, ca parte a strategiei de diminuare a costurilor si concentrare pe extinderea in tara cu magazine de mare suprafata. “Renuntam la unele afaceri. Vrem sa ne concentram pe lucurile majore”, declarat vicepresedintele grupului, Dragos Simion

Grupul Flamingo international a intregistrat in prima jumatate a anului fiscal venituri de 67,950 milioane, mai putin decat cifrele bugetate de 70,100 milioane de euro.

Pierderile afisate pentru al doilea trimestru au fost de 271.073 euro (829.543 lei ), de 3,76 ori mai mica decat in perioada similara a anului trecut. In primul semestru al anului 2007, Flamingo International a avut un profit net de 476.213 lei (149.078 euro), iar in perioada similara a anului trecut compania inregistra o pierdere de 6,14 milioane lei.

Targetul de vanzari nu a fost atins din cauza amanarii deschiderii unor puncte de vanzare din tara, conform lui Jiri Rizek, CEO Flamingo International. Pentru a termina anul inregistrand profit, compania ar trebui sa inregistreze vanzari de circa 80 de milioane de euro in a doua jumatate a anului, in conditiile in care are de recuperat pierderile din primul semestru, a declarat Dragos Simion, Vicepresedinte Flamingo Group. Acesta a precizat ca se asteapta ca cifra sa fie atinsa, fiind similara cu cifra vanzarilor din anul 2005.

Flamingo International a renuntat la operatiunile din Bulgaria, iar cele din Serbia sunt pe cale de a fi vandute, din lipsa unor posibilitatilor de investitie, conform vicepresedintelui grupului, Dragos Simion. De asemenea compania va renunta si la brandul Future Shop si se va concentra pe dezvoltarea lantului Flanco World.

Prima jumatate a anului nu a adus surpize pe piata IT&C pentru Flamingo. S-au inregistrat doua perioade de varf, una in apropierea Sarbatorilor Pascale, iar cealalta in lunile mai-iunie, cand vanzarile de aparate de aer conditionat au depasit vanzarile inregistrate anul trecut, conform declaratiilor facute de Jiri Rizek.

Compania asteapta revenirea pietei in a doua jumatate a anului, estimand ca piata va ajunge la cifra de un miliard de euro pana la finele anului, nivel inregistrat si in anul 2005. “O crestere importanta a pietei este asteptata incepand cu cel de-al treilea trimestru al lui 2007, cu efecte semnificative in ultimele trei luni ale anului. Procentul de crestere estimat pentru intregul an este de aproximativ 15% fata de 2006, piata urmand sa atinga o valoare de aproximativ 1 miliard de euro, cifra in conformitate cu previziunile Flamingo International de la inceputul anului” se precizeaza in comunicatul companiei.

Mai mult, se asteapta o rectificare a bugetului in a doua jumatate a lunii septembrie in care va fi prevazuta scaderea vanzarilor cu sase-sapte procente din vanzarile anuale. Jiri Rizek a declarat ca astepta o crestere mai mare a vanzarilor din sectorul IT&C, care a reprezentat in prima jumatate a anului circa 35 de procente din vanzari.

In ceea ce priveste activitatea de retail, aceasta continua asa cum a fost anuntata si se urmareste extinderea lantului Flanco World cu inca 10 locatii si redimensionarea lanturilo Flamingo Computers si Flanco. „Magazinele mici vor fi pastrate pe masura ce isi pastreaza profitabilitatea”, a declarat Dragos Simion.Compania se va concentra pe prenzta in media si va dubla investitiile de marketing pentru a doua jumatate a anului, a declarat Rizek.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri