Tehnologia compact-disc a implinit vineri 25 de ani de la dezvoltarea sa de catre companiile Philips si Sony, numarul CD-urilor vandute pana in prezent depasind 200 de miliarde de unitati, potrivit BBC.
"Cand Philips si Sony au inceput proiectarea tehnologiei CD, tinta noastra a fost sa cucerim lumea", a declarat inginerul Piet Kramer, care a facut parte din divizia optica a Philips care a realizat tehnologia compact-discului. "Philips si Sony au cazut de acord asupra unui standard deschis, care sa poata fi folosit de toate companiile. Aceasta abordare a fost o premiera pentru Philips", a mai spus Kramer.

Reprezentantul companiei a declarat ca Philips si Sony nu si-au imaginat, la inceput, ca CD-ul va fi adoptat de industria computerelor si de cea a divertismentului ca metoda de stocare a altor date in afara muzicii, anunta NewsIn.

Primul CD audio produs a fost albumul "The Visitors" al formatiei Abba. Cu toate acestea, cele mai multe CD-uri puse in vanzare la inceput contineau in special muzica clasica. Capacitatea maxima a unui CD, de o ora de sunet, a fost extinsa la 74 de minute special pentru a putea cuprinde in intregime Simfonia a IX-a a lui Beethoven.

Compania Philips considera ca impatimitii muzicii clasice sunt mai instariti decat fanii muzicii pop si rock, iar acestia isi puteau permite sa compere CD-uri si playere, care la inceput erau scumpe. Primele modele de aparate de redare pentru CD-uri costau circa 2.000 de guldeni olandezi, suma care astazi ar insemna (tinand cont de inflatie) in jur de 2.000 de dolari.

Vanzarile de CD-uri au scazut in ultimii zece ani, in vreme ce vanzarile de pe internet au crescut. Peste trei ani, vanzarile de pe internet vor constitui un sfert din vanzarile de muzica de la nivel mondial, potrivit Federatiei Internationale a Industriei Fonografice (IFPI).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri