Site-ul a inregistrat un record de 30,6 milioane de vizitatori luna trecuta, oficialii acestuia declarand ca se asteapta la un profit net de 30 de milioane de dolari (22,1 milioane de euro) si la venituri totale de 150 milioane de dolari (110 milioane de euro). Aceasta noua miscare se integreaza in strategia retelei de a concretiza, sub o forma baneasca, fenomenul social pe care l-a creat.

Facebook este o potentiala mina de aur pentru publicitari deoarece detine o baza de date in care sunt incluse diferite informatii despre utilizatorii sai, precum zilele de nastere, punctele de interes, preferintele muzicale, dar si foarte multe fotografii.

Modelul nou de publicitate pe care il propune Facebook se afla inca in faza tatonarilor, insa oficialii companiei au anuntat ca vor lansa un program pilot cat de curand posibil. Totodata, acesta va cuprinde alte forme de publicitate, diferite de cele deja prezente pe site, combinate cu actualizari ale stirilor despre utilizatori.

Facebook planuieste sa-si creasca veniturile din publicitate prin imbogatirea bazei de date pe care o detine asupra internautilor care il folosesc, urmand exemplul lui Google. Recent, corporatia care detine cel mai folosit motor de cautare a decis sa demareze o noua strategie de a genera profit cu YouTube prin introducerea de clipuri publicitare care vor rula in timpul vizionarii continuturilor video.

Citeste si:

Cu toate acestea, unii specialisti se declara nemultumiti de noul model de publicitate. “Google a incercat aceasta abordare personalizata, insa au fost si contestatii din partea utilizatorilor, iar oficialii grupului par ca vor alege o modalitate mai subtila de a face publicitate. Cat despre Facebook, noul sistem publicitar s-ar putea sa-i determine pe unii internauti sa abandoneze site-ul, insa data fiind popularitatea lui, nu cred ca se vor produce mari schimbari”, este de parere Roger Kay, presedintele End-point Technologies, una dintre cele mai importante firme de consultanta financiara din Statele Unite ale Americii.

Analistii financiarii afirma ca Facebook nu se poate baza pe un actionariat foarte puternic, astfel incat este esential ca reteaua de socializare online sa inregistreze, in urma introducerii acestei noi modalitati de a face publicitate, cresteri semnificative ale profitului. Reteaua de socializare Facebook a fost lansata in februarie 2004.

Dupa numai trei ani, in iulie 2007, site-ul avea 34 milioane de membri activi in toata lumea, dintre care cei mai multi erau tineri de pana in 30 de ani. Un studiu recent a relevat faptul ca opt din zece tineri britanici se conecteaza la Internet zilnic, acestia petrecand, in medie, 34 de ore pe saptamana online, navingand pe retele de socializare precum Facebook si MySpace.