Noul serviciu, denumit Ads for Adobe PDF Powered by Yahoo, ofera alternative la un abonament conventional, astfel incat, daca va fi adoptat la scara mare, ar putea deschide drumul unui model gratuit de publicitate, sustin analistii.

Yahoo incearca in acest fel sa extinda mediile in care poate prezenta continut publicitar dincolo de site-urile pe care le detine, strategie in numele careia a semnat anul trecut parteneriate cu site-ul de licitatii online Bay, cu grupul TV Comcast si cu un consortiu american format din mai multe grupuri care detin ziare.

Acest serviciu permite editorilor sa obtina venituri incluzand legaturi catre anunturi text in continutul unei pagini PDF.

“Oamenii vor continuturi gratuite”, spune Matt Swain, analist pentru firma de cercetare Info Trends. “Intrebarea este cum ajung la consumatori fara sa le impun o taxa de abonare”, a completat acesta.

Reprezentantii companiei au declarat ca serviciul va avea initial un stagiu de testare limitat, dar ca spera ca versiunea beta sa fie disponibila catre un numar mai mare de utilizatori.

Citeste si:

Daca taxarea pentru continut continua sa fie din ce in ce mai putin folosita, cei din industria publicitatii trebuie sa isi valorifice mesajele pe care le distribuie gratuit prin intermediul reclamelor, ceea ce reprezinta o adevarata provocare pentru oamenii de la Adobe, sustine antreprenorul Kurt Garbe.

Parteneriatul ramane profitabil pentru Yahoo chiar daca Adobe decide sa se alieze si cu alte companii pentru acelasi scop, sustine Matt Swain, analistul Info Trends. “PDF-ul este un format foarte des folosit, deci reprezinta un segment mare si neexplorat pentru publicitate”, a adaugat acesta.

Practic, editorii trebuie sa incarce pe un portal Adobe/Yahoo fisierele in format PDF pe care vor sa afiseze anunturile. Vanzatorii le trimit inapoi dupa ce le-au refacut in asa fel incat sa fie afisate anunturi texte de cate ori un vizitator le acceseaza. Anunturile vor aparea intr-un panel adiacent documentului, astfel incat sa nu intrerupa citirea acestuia.

Josh Jacobs, reprezentantul Yahoo, a precizat ca desi programul este disponibil deocamdata doar pentru anunturi text, ar putea fi extins astfel incat sa permita si alt fel de formate grafice sau multimedia.

Pentru Yahoo, care la acest capitol este depasit serios de Google, accesul la publicitatea prin fisiere PDF ar putea fi un salt impresionant, spun analistii, care sunt de parere ca Yahoo ar avea de castigat mai ales daca ar oferii editorilor mai mult control asupra anunturilor.