Reprezentantii celor doi parteneri au declarat ca au lansat un site, Sekaimon.com, care permite utilizatorilor japonezi sa liciteze pe eBay pentru produse din Statele Unite. Companiile intentioneaza sa ofere serviciile in ambele directii pana la sfarsitul anului viitor, desi nu s-au stabilit inca detaliile pentru acest lucru, relateaza Wall Street Journal.

“Ne uitam la oportunitatea masiva pe care o reprezinta Asia, la fel ca si Japonia, pentru eBay”, a spus Lorrie Norrington, eBay International President. “Strategia noastra urmareste incheierea de parteneriate cu jucatori cat mai puternici cu putinta”, a completat acesta.

Incheierea acestui parteneriat va facilita comertul peste granite si va revigora piata de licitatii online, au declarat reprezentantii Yahoo.

“Alianta va crea un serviciu foarte atractiv pentru utilizatorii americani si cei japonezi, deoarece le permite sa achizitioneze produse simultan in ambele tari”, a declarat Hiroko Sato, analist pentru JPMorgan Chase & Co. in Tokyo

Actiunile Yahoo Japonia au crescut cu 6,6 procente in tranzactiile de marti dimineata, insa pe masura ce specialistii au inceput sa se intrebe care sunt beneficiile de ordin financiar ale acestei afaceri, actiunile s-au stabilizat, iar la inchiderea sedintei bursiere aveau un pret neschimbat de 493 dolari.

Citeste si:

Daca analistii sunt convinsi ca un astfel de parteneriat este benefic pentru ambele parti, nu erau convinsi ca ar putea genera cresteri majore ale vanzarilor sau ale veniturilor. “Nu cred ca va avea un efect financiar mare pentru companii” a declarat un analist financiar al une firme japoneze de brokeraj, citat de Wall Street Journal.

Veniturile eBay International au crescut cu 40 de procente in trimestrul incheiat in luna septembrie fata de perioada similara a anului trecut. In Statele Unite, vanzarile au inregistrat in aceeasi perioada o crestere de 22%, mai putin fata de trimestrul anterior cand arata de crestere a fost de 24%.

Piata licitatiilor online este in crestere in ambele tari. In Japonia s-a inregistrat o crestere de aproximativ 27 de procente fata de anul anterior, valoarea pietei fiind estimata la circa 36,4 miliarde de dolari. In Statele Unite cresterea pe acest segment a fost de 21% , piata fiind evaluata la 172,7 miliarde de dolari.

Desi japonezii puteau face achizitii online pe site-urile din afara tarii si invers, intelegerea dintre cei doi giganti va usura procesul de cumparare, avand in vedere ca site-ul este in limba japoneza, sustin specialistii.