Hitachi concureaza in sectorul producatorilor de televizoare cu ecran plat cu firme precum Sony, Samsung Electronics si Matsushita Electric Industrial. Compania si-a sporit estimarile privind profitul operational pana in martie, la 300 miliarde yeni (aproximativ 2,8 miliarde dolari), de la 290 miliarde yeni. Aceste cifre sunt peste estimarile a 14 analisti chestionati de Reuters, de 290 miliarde yeni.

Hitachi si-a redus cu 75% estimarile privind profitul net, la 10 miliarde yeni, din cauza costurilor pentru televizoarele cu ecran plat si costurilor la divizia de echipamente de constructii.

Compania Hitachi, fondata in 1910 ca o fabrica de reparare a echipamentului minier, a anuntat ca profitul operational a crescut la 77,9 miliarde yeni in perioada octombrie-decembrie, fata de 61,56 miliarde yeni acum un an.

Profitul net a fost de 12,5 miliarde yeni, fata de suma de 1,3 miliarde yeni obtinuta in aceeasi perioada a anului trecut, inregistrand o crestere de 9% a vanzarilor.

Citeste si:

Divizia de hard diskuri a Hitachi a anuntat un profit de 95 milioane dolari in al treilea trimestru din 2007, de la o pierdere de 93 milioane dolari acum un an, compensata de reducerea hard disk-urilor la nivel global si de cerere robusta pentru PC-uri venita de pe pietele emergente.

In decembrie 2007, Hitachi a anuntat ca va vinde o participatie de 24,9% detinuta in divizia producatoare de ecrane LCD, Hitachi Displays, catre Canon si Matsushita.

Compania a declarat de asemenea ca va ceda o participatie detinuta in firma IPS Alpha Technology, o companie cu capital mixt ce produce ecrane LCD, catre Matsushita.