Pentru Microsoft, al carui portal MSN incearca sa castige popularitate in Asia, acordul in valoare de 41 miliarde dolari ar crea oportunitatea pentru cooperarea cu una din firmele de top in comertul electronic din China, Alibaba.com Ltd, si cu principalul motor de cautare din Japonia, Yahoo Japan.

Yahoo si Microsoft sunt in asteptare, dupa ce conducerea Yahoo a respins oferta nesolicitata de preluare a celor de la Microsoft, de 31 dolari pe actiune, precizand ca subevalueaza compania.

Daca va fi semnat un acord, Microsoft va castiga un tempo in fata companiei Google prin cooperarea cu firma Alibaba.com si cu baza de date online a clientilor Yahoo Japan.

Yahoo detine o participatie de 39% din compania mama a Alibaba.com. si o treime din Yahoo Japan.

"Daca as fi in locul celor de la Google, as cauta sa fac mai multe achizitii pe piata din Asia pentru a-mi asigura cota de piata acolo", a declarat analistul firmei Ichiyoshi Research Institute din Tokyo, Hiroshi Naya.

In Japonia, cota de piata a Google este depasita de trei sau doua ori de cea a Yahoo Japan, potrivit firmei Nielsen Online.

Potrivit analistilor, o fuziune a Microsoft-Yahoo care sa tina departe Google de pozitia numarul unu, depinde de capacitatea Microsoft de invata de la Yahoo si de a se adapta pietelor locale, infruntand barierele culturale si lingvistice pentru a extinde compania fuzionata in Asia.

"Principala ingrijorare este daca Microsoft va respecta sau nu cultura unica a Yahoo Japan", a declarat un oficial al operatorului japonez de telefonie mobila, Softbank Corp.

Softbank detine o participatie de 41% in Yahoo Japan, o participatie de 3,9% in Yahoo Inc si o participatie de 33% in Alibaba Group.

Citeste si:

Companiile rivale au cazut de acord asupra faptului ca pana si marcile autohtone de succes au nevoie de anumite modificari pentru a putea functiona in cadrul altor regiuni sau state, in special in Asia, unde barierele culturale si cele lingvistice sunt mult mai pronuntate.

Datorita intrarii timpurii pe piata din Asia, Yahoo Japan si Alibaba au cultivat deja legaturi stranse cu utilizatorii locali.

Cu toate astea, compania Microsoft reprezinta o mare atractie pentru companiile Softbank si Yahoo Japan, ce cauta sa consolideze pozitia dominanta detinuta de Yahoo Japan in Asia.

Yahoo Japan ar putea profita de pozitia Microsoft pentru a reduce costurile de marketing, folosindu-se de tehnologia Microsoft pentru a face cautari mai rapide.

Insa Google si-a dezvoltat la randul ei legaturi pe piata din Asia, precum cele cu firmele japoneze de telefonie mobila NTTDoCoMo Inc si KDDI Corp.

Google a achizitionat de asemenea participatii in firme de internet chinezesti, printre care serviciul de download Xunlei Networking si site-ul de retele sociale Tianya, avand un parteneriat cu firma Webportal Sina.

Analistii sunt de parere ca site-ul de retele sociale Mixi Inc si firmele de marketing online, s-ar putea afla in vizorul Google.

"Google este un concurent serios. Cea mai mare amenintare e reprezentata de Google. Spun asta cu respect", a declarat presedintele companiei Softbank, Masayoshi Son.