In prezent, in India exista circa 300 de milioane de utilizatori de telefonie mobila, fata de 30 de milioane de utilizatori de calculatoare personale.

Motivul principal pentru care exista o cerere mare de telefoane mobile in India este acela ca nu exista un numar foarte mare de utilizatori de PC-uri, drept pentru care serviciile de tipul e-commerce nu sunt explorate la maxim.

La nivel global, India este a doua tara cu cei mai multi utilizatori de telefonie mobila, avand 300 de persoane inregistrate, in total, in retelele mobile, si 8 milioane de noi utilizatori, lunar, conform Business Week.

Orientarea catre piata utilizatorilor de telefonie mobila reprezinta cel mai bun mod de a furniza servicii utile consumatorilor.

“Trebuie sa ne indreptam atentia catre drumuri ingenioase si noi pentru a ajunge la acesti consumatori”, a declarat Pankaj Sethi, care prevede ca aceste lucruri vor fi indeplinite de Tata Teleservices, “asul din maneca” al companiei de 50 de miliarde de dolari (31 miliarde euro), Tata Group.

Cererea pentru aceste servicii a dat nastere unui numar mare de companii care promoveaza dezvoltarea serviciilor mobile in engleza si alte limbi indiene regionale. Tocmai pentru ca piata indiana constituie un punct fierbinte, mai multe multinationale, cum sunt Google, Yahoo sau Microsoft, au devenit jucatori importanti pe plan local, arata Business Week.

Citeste si:

De asemenea, aceste companii s-au alaturat unor companii de telefonie importante, din care fac parte Bharti Airtel, Vodafone, Reliance Communications si Tata Teleservices, pentru a oferi informatii locale, de genul celor care furnizeaza stiri, programe TV, date despre serviciile de taxi etc.

Airtel, cel mai mare operator de telefonie din India, ofera updatari meteo si vinde servicii de mobile banking, care permit consumatorilor sa faca diverse achizitii din magazine sau sa rezerve bilete de tren sau de avion folosind telefonul lor mobil.

Desi, in India, cererea de telefoane mobile este mare, suma medie cheltuita de fiecare dintre utilizatori este de 10 dolari (6,3 euro), comparativ cu China, unde se consuma 12 dolari (7,6 euro) sau Statele Unite, cu 30 de dolari (19 euro).

Anul trecut, indienii au trimis aproximativ 25 de miliarde de mesaje scrise, iar suma obtinuta din utilizarea acestor servicii impreuna cu comandarea de ringtonuri pe telefon a strans 80% din totalul de servicii utilizate in India, conchid cei de la Business Week.