"Este clar ca suntem bine pregatiti pentru anul 2008, in ciuda mediului de afaceri actual", a declarat directorul executiv si presedintele Google, Eric Schmidt.

Profitul net in primul trimestru a crescut la 1,31 miliarde dolari, sau 4,12 dolari pe actiune, de la un miliard dolari, sau 3,18 dolari pe actiune acum un an.

Venitul Google a crescut cu 42% la 5,19 miliarde dolari, cu putin peste estimarile analistilor, fata de 64% in aceeasi perioada a anului trecut.

Venitul la nivel international reprezinta 51% din total, depasind venitul din SUA pentru prima data si sporind rezultatele companiei. Performantele Google ar putea determina Yahoo sa caute o majorare a ofertei de preluare de la posibilul cumparator, Microsoft.

Costurile pentru achizitia spatiilor publicitare online s-au ridicat la 29% din venitul obtinut din publicitate in primul trimestru, fata de 31% acum un an.

Citeste si:

Accesarile platite, care arata cat de des acceseaza utilizatorii serviciilor Google spatiile publicitare online ale companiei, au crescut cu 4% fata de trimestrul al patrulea din 2007, si cu 20% fata de acum un an.

Incepand cu luna august 2007, oficialii au declarat ca a existat o campanie de a reduce reclamele care inregistreaza performante slabe, incurajand utilizatorii sa acceseze spatii publicitare mai bine cotate.

Google, numarul unu in randul motoarelor de cautare pe internet, a achizitionat compania de tehnologie DoubleClick in martie anul acesta, contra sumei de 3,4 miliarde dolari.

Achizitia a sporit pozitia Google in fata rivalilor Yahoo si Microsoft pe piata de publicitate online preferata in sectorul corporativ.