Microsoft Corp a retras sambata oferta inaintata pentru preluarea Yahoo Inc, dupa ce compania de Internet a refuzat propunerea Microsoft de a majora pretul cu cinci miliarde dolari, la 47,5 miliarde.
Oferta Microsoft a fost de 33 dolari/actiune, insa Yahoo nu a coborat nivelul pretului cerut sub 37 dolari/actiune, a declarat directorul executiv Microsoft, Steve Ballmer. Producatorul de software a oferit initial un pret de 31 dolari/actiune, cu peste trei luni in urma.

"Consideram ca pretul cerut de Yahoo nu are sens pentru noi, si ca este in interesul actionarilor si angajatilor Microsoft sa retragem oferta", a declarat Balmer in cadrul unei conferinte de presa.

Analistii considera ca Yahoo a exagerat in cadrul cererii si estimeaza ca luni, la reluarea tranzactionarii pe bursa Nasdaq, actiunile companiei se vor deprecia cu pana la 30%, la un nivel de 20 dolari/actiune. Vineri, cotatia actiunilor a crescut cu aproape 7%, la 28,67 dolari/actiune, pe fondul unui posibil acord intre Microsoft si Yahoo.

"Sunt socat ca Yahoo nu a fost mai rezonabila. Cotatia actiunilor va scadea probabil luni cu cel putin 5 dolari. Este surprinzator ca Ballmer s-a retras in loc sa incerce o preluare ostila la un nivel de 33 dolari/actiune", a spus Walter Price, manager de portofolii in cadrul administratorului de fonduri RCM, firma care detinea la sfarsitul lunii decembrie 21 milioane actiuni Microsoft si 2 milioane actiuni Yahoo.

Laura Martin, analist din cadrul Soleil Securities, a spus ca se asteapta la numeroase procese intentate de actionari companiei Yahoo.

"Cei de la Yahoo vor prea multi bani pentru compania lor. Consideram ca 33 dolari/actiune este un pret corect in contextul slabirii economiei si al tendintelor nefavorabile din sectorul publicitatii", a spus aceasta. "Acestia au stabilit ca prioritate angajatii, in locul actionarilor, sperand ca intr-o zi sa ajunga la o valoare de piata de 8 miliarde dolari, chiar daca nu au recunoscut acest fapt", a adaugat Martin.

Unii analisti de pe Wall Street considera ca Microsoft isi poate retrage oferta ca o strategie de negociere, menita sa creeze presiuni asupra Yahoo, pentru a accepta eventual o viitoare oferta.

Potrivit unei declaratii a presedintelui Yahoo, Roy Bostock, compania a considerat chiar de la inceput ca oferta Microsoft o subevalueaza, si consiliul administrativ a fost "incantat ca multi actionari si-au exprimat aceasta parere". Acesta a mai spus ca Yahoo urmareste "oportunitati strategice", insa nu a oferit detalii.

Yahoo a luat in considerare posibile acorduri cu divizia de Internet AOL a grupului Time Warner Inc sau cu reteaua de socializare online MySpace, a grupului News Corp. De asemenea, a testat un parteneriat de advertising cu Google Inc. Un acord cu Google ar putea fi anuntat saptamana viitoare, a declarat pentru Reuters o sursa avizata.

"Acum ca agitatia provocata de oferta nesolicitata inaintata de Microsoft a trecut, vom putea sa ne concentram asupra celei mai importante tranzitii din istoria companiei, astfel incat sa maximizam potentialul de beneficii pentru actionari, angajati, parteneri si utilizatori", a declarat co-fondatorul Yahoo si directorul executiv, Jerry Yang.

Jordan Rohan, fondatorul companiei de consultanta in domeniul digital media Clearmeadow Partners, a spus ca Yahoo ar putea sa aleaga ca partener grupul Time Warner sau sa cumpere AOL, pentru a da o nota pozitiva situatiei, insaniciuna dintre aceste optiuni nu va oferi rezultate bune pentru actionari.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri