“Nu suntem multumiti de cota de piata actuala si de pozitia la nivel global. Cred ca industria se va consolida si speram ca vom profita si noi de aceasta oportunitate”, a spus presedintele referindu-se la oportunitatea de a face achizitii.

In 2005, Lenovo a finalizat achizitia diviziei de PC-uri a companiei IBM (International Business Machine), devenind al treilea mare producator pe acest segment, dupa Hewlett-Packard si Dell.

Planurile de expansiune europeana ale chinezilor de la Lenovo au esuat anul trecut, dupa ce Acer a achizitionat Packard Bell, contra sumei de 1,25 de miliarde de dolari, consolidandu-si astfel pozitia pe piata. In urma achizitiei, se estimeaza ca cifra de afaceri a grupului va ajunge pana la 20 de miliarde de dolari in 2008, cu vanzari de 25 de milioane de calculatoare pe an. Brandul Packard Bell a disparut pe piata americana inca din anul 2000, dar continua sa fie popular pe continentul european, unde se situeaza pe locul al treilea ca vanzari, potrivit datelor companiei.

“Este normal pentru Lenovo sa vrea sa faca achizitii, pentru ca isi permite din punct de vedere financiar”, apreciaza analistul de la Daiwa Institute of Research, Joseph Ho, completand ca potentialele tinte ale chinezilor ar putea fi companii ca Fujitsu Siemens Computers.

La sfarsitul anului trecut, Lenovo detinea lichiditati si echivalente in valoare de 2,2 miliarde de dolari, potrivit informatiilor oferite de companie si citate de Bloomberg. Jumatate din vanzarile companiei sunt realizate in Asia.

Citeste si:

Yang a exclus achizitia companiei Acer si a refuzat sa numeasca companii care ar putea fi cumparate.

Producatorul chinez Lenovo incearca sa isi mentina cota de piata in fata rivalilor HP si Dell, care isi extind retelele de distributie. Producatorii americani incep sa aduca pe piata PC-urile low-cost, lucru care a scazut cota de piata a companiei Lenovo in China, de la 36% la sfarsitul anului 2006, pana la 21% anul trecut. Totusi yang spune ca Lenovo vrea sa se pozitioneze ca o companie calitativa si inovatoare si considera ca intrarea agresiva pe piata PC-urilor ieftine i-ar afecta imaginea.

Analistul de la JPMorgan, Charels Guo, apreciaza ca pentru producatorii care vor sa castige cota de piata in China, incluzand aici si Dell si HP, Founder Technology Group Corp. and Tsinghua Tongfand Co ar putea fi tinte de preluare, intrucat jucatorii locali le ofera acces mai usor la piata.

Seful Lenovo a declarat ca este mai important pentru companie sa castige cota de piata decat sa obtina profit.