Pretul actiunilor Microsoft a crescut cu mai mult de 4%, indicand ca investitorii si-au temperat temerile fata de un pret prea mare pe care Microsoft l-ar fi platit, intr-o afacere considerata de multi ca fiind riscanta.

“Google a castigat un avantaj strategic enorm. Este posibil ca aceasta miscare sa fi scos Microsoft din joc, in ceea ce priveste piata online”, a spus analistul companiei Sanford Bernstein, Jeffrez Lindsay.

Yahoo a anuntat ca a acceptat ca Google sa introduca mesaje publicitare alaturi de rezultatele cautarilor Yahoo Websearch, intr-o afacere estimata sa aduca venituri de 800 de milioane de dolari annual. De asemenea, aceasta ar spori lichiditatea cu 250 milioane dolari, la 450 milioane dolari, in primele 12 luni.

Microsoft Corp a cautat vineri sprijin pentru a se opune noului acord de colaborare in domeniul publicitar dintre Google Inc si Yahoo Inc, au declarat pentru Reuters doua surse avizate.

La o zi dupa ce companiile au anuntat un acord ce permite Google sa vanda anunturi publicitare de cautare pe pagina de internet a Yahoo, Microsoft a contactat grupuri de avocatura ce incearca sa influenteze politicile la Washington.

Potrivit unei surse contactate de Microsoft, compania de software a mentionat, intr-un e-mail, ca acordul dintre Google si Yahoo va "limita optiunile companiilor publicitare si va distruge o alternativa competitiva".

Mai exact, Microsoft considera ca afacerea este echivalenta cu un acord de fixare a preturilor, Yahoo si Google stabilind efectiv un pret minim pentru publicitate in cazul cautarii anumitor cuvinte cheie, potrivit unei alte surse familiare cu pozitia Microsoft.

Citeste si:

"Efectul va fi o intelegere de genul: 'Nu vom cobori pretul sub un anumit nivel'", a mai precizat sursa.
Microsoft considera, de asemenea, ca acordul va duce la disparitia diviziei de publicitate a Yahoo, eliminand un competitor.

Google si Yahoo, cele mai mari companii din domeniul cautarilor online, se vor confrunta in cadrul licitatiilor facute pentru vanzarea de publicitate online.

Acest proces nu este unul exclusiv, deaorece si alte companii pot lua parte la aceste licitatii. Cele doua companii au cazut de acord sa astepte acordul autoritatilor din domeniu, pentru inca trei luni si jumatate, oferind Yahoo posibilitatea sa puna capat intelegerii, in eventualitatea in care ar fii preluata.

Totusi, ideea de a-i aduce laolalta pe cei mai mari vanzatori de publicitate online a crescut temerile fata de o posibila situatie de monopol. Senatorul Herb Kohl, presedintele unei subcomisii antitrust a senatului american, a subliniat ca legislatorii vor studia cu atentie planul celor doua companii, informeaza NewsIn, citand Reuters.

Prin acesta intelegere, Yahoo a refuzat ultima propunere de preluare facuta de Microsoft. Surse apropiate situatiei au spus ca Microsoft vrut sa cumpere 16% din actiunile Yahoo, cu 35 de dolari/actiune, la care s-ar fi adaugat si divizia de cautare online a Yahoo.

Yahoo a aratat ca oferta Microsoft de a cumpara numai divizia de cautare online nu era compatibila cu planurile sale pentru cresterea acestei divizii si a celei de publicitate.

Oferta Microsoft de a cumpara cele 16% vine dupa ce aceasta a oferit, in mai, 47,5 miliarde de dolari pentru a deveni unicul proprietar al Yahoo.