Un studiu efectuat de cercetatorii de la Gartner a descoperit ca exista oportunitati nenumarate de imbunatatire a managementului in cadrul firmelor mari, cum sunt multinationalele.

“Afacerile care exploateaza modul in care angajatii utilizeaza aceste site-uri servesc maririi productivitatii si profitabilitatii companiei respective”, a declarat Jeffrey Mann, vicepresedinte Gartner.

Provocarea consta insa in modul in care se aplica acest lucru lumii corporatiste, a adaugat Mann.

Cercetarea realizata de Gartner in octombrie si decembrie 2007 a descoperit faptul ca retelele sociale, serviciile de instant messaging, chatul, e-mail-ul, precum si share-ul de documente, atrag un interes deosebit pentru mediul de business.

Studiul sustinut in 18 tari din intreaga lume a mai aflat si faptul ca 38% din mai mult de 4.000 de utilizatori de calculatoare si telefoane mobile se conecteaza pe Facebook sau MySpace.

Printre cei care folosesc in mod frecvent aceste site-uri sociale se numara adolescentii, persoanele necasatorite, iar din punct de vedere al sexului, exista mai multi barbati decat femei care sunt utilizatori ai acestor retele.

Citeste si:

Totodata, conform datelor furnizate, s-a demonstrat ca acesti utilizatori folosesc mediul online pentru amuzament sau sub scopul de a tine legatura cu prietenii sau familia.

Mann a declarat ca intelege de ce companiile, atat cele de mari dimensiuni, cat si cele mai mici, sunt sceptice in ceea ce priveste utilitatea unei retele sociale si privesc cu neincredere un astfel de site.

“Daca urmariti prima reactie pe care o are orice companie cand vine vorba de acest subiect, veti vedea ca majoritatea va spune ca nu este nevoie de astfel de lucruri in cadrul afacerii pe care o conduc. Oamenii arunca mingea de la unii la altii si se uita sa vada unde a ramas”, a mai spus vicepresedintele Gartner.

Trebuie sa urmaresti mai atent de ce sunt folosite retelele sociale in cadrul anumitor afaceri. Astfel, vei descoperi ca acestea sunt utilizate pentru a mobiliza oamenii, pentru a mentine legaturile apropiate, pentru a face mai usoara implicarea in domenii diverse.

De asemenea, Mann subliniaza ca, in cele mai multe cazuri, retelele sociale au luat locul e-mail-ului sau ca se claseaza, cel putin, mai sus decat acesta, drept pentru care acesta este de parere ca trebuie sa se investeasca in acest sector de media online in favoarea altora.