Noul telefon iPhone al companiei Apple a avut parte vineri de o lansare fastuoasa, cumparatorii frenetici din Noua Zeelanda si Japonia luand cu asalt magazinele de desfacere pentru a achizitiona mult-asteptatul telefon, arata Reuters.
Noul iPhone este succesorul versiunii lansate in 2007 si care s-a vandut in cateva zile in 270,000 de unitati. Telefonul mobil lansat astazi este dotat cu un program de redare audio-video si terminal Web.

Dupa Noua Zeelanda si Japonia, telefonul va fi distribuit in peste 20 de tari.

Cateva sute de oameni au asteptat in fata magazinelor Vodafone, din principalele trei orase ale Noii Zeelande, “inarmati” cu muzica, mancare si distractie, inainte ca numaratoarea inversa sa fie incheiata si ca prima persoana sa cumpere noul telefon.

“Voi pune aparatul la incarcat, ma voi juca putin cu el dupa care ma voi retrage pentru un somn lung”, a declarat un student de 22 de ani din Auckland, Jonny Gladwell. Acesta a stat la coada peste 60 de ore, pe temperaturi foarte scazute, pentru a fi primul cumparator iPhone, la un minut dupa miezul noptii.

Un purtator de cuvant al companiei Vodafone din Noua Zeelanda a declarat ca, in aceasta dimineata, s-au vandut peste 400 de bucati, iar compania Softbank Corp, distribuitor iPhone in Japonia, arata ca peste 1.500 de oameni erau asezati la coada in fata magazinului sau principal, inaintea lansarii.

Analistii se asteapta ca noul iPhone sa atraga aproximativ 10,5 milioane de cumparatori in toata lumea, ce impreuna cu cele 6 milioane de aparate vechi deja aflate in folosinta, va duce la depasirea obiectivului de 10 milioane de bucati vandute pana la finalul lui 2008.

Telefonul de noua generatie a aparut pentru prima data pe piata din Asia, modelele anterioare fiind valabile numai in Europa si Statele Unite.

Acesta beneficiaza de conectare Web mai rapida ca predecesorul sau, este prevazut cu jocuri si mesagerie instant iar pretul sau este subventionat de mai multi distribuitori de telefonie mobila, multi dintre acestia dorind sa atraga noi utilizatori.

Cozile din fata magazinelor din Asia s-au format incepand de miercuri, iar in Londra si Hong Kong distribuitorii au fost luati cu asalt de mii de cereri online.

La Tokyo, strada din fata magazinului Softbank a fost blocata din cauza fanilor produsului si mass mediei, in timp ce reprezentantii magazinului si ai fortelor de ordine au incercat sa faca loc trecatorilor.

Magazinul principal Softbank a inceput sa vanda telefonul incepand cu ora 7:00 (GMT), dupa ce multimea a fost invitata de trei ori sa inceapa numaratoarea inversa. Vanzarile se vor extinde catre restul retelei de magazine, incepand cu ora pranzului.

Shiho Hishida, un designer Web de 33 de ani din estul Tokyo-ului, este de parere ca abonamentul lunar de peste 8.000 de yeni (circa 75 de dolari) este costisitor, desi este fericit ca a achizitionat noul iPhone, a carui lansare o astepta inca de la punerea in folosinta a modelului vechi.

“Am trei copii, dar l-am rugat pe sotul meu sa ma lase sa astept lansarea”, a declarat Hishida, ce a stat la coada incepand de joi seara. “Interfata, functionalitatea, sistemul de comanda prin atingere sunt identice cu sistemul de operare OS X al computerelor Apple – MacIntosh si ma simt comfortabil cu acesta”, a adaugat aceasta.

In ciuda atractiei exercitate, unii analisti sunt sceptici in ceea ce priveste viitorul noului iPhone. Multi se indoiesc ca dispozitivul va fi la moda printre consumatorii principali de telefonie mobila din Japonia, cea mai mare piata de retail din Asia, din cauza ca nu suporta servicii de televiziune sau functii pentru plati electronice.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri