Cea mai afectata de acest fenomen este industria asigurarilor, urmata indeaproape de domeniul administrativ, iar statul declarat campion la pierdutul vremii cu mouse-ul pe Internet este SUA, unde Missouri se declara cel mai mare fan al netului.
Munca pe Internet
Concluziile cercetarii realizate de cele doua prestigioase companii au fost ca 44,7% din participantii la studiu stiu sa-si aglomereze zilele de munca cu multa documentare de pe Internet, de cele mai multe ori inutila pentru firma. 23,4% isi pierd timpul barfind alaturi de colegii din alte birouri, tot prin intermediul Internetului, iar 6,8% nu au altceva mai bun de facut la birou decat sa-si rezolve problemele personale apeland la cea mai mare retea din lume.
Studiul s-a efectuat sub forma de sondaj, cobaii fiind selectati din randul a peste 10.000 de salariati din zeci de companii americane. In medie, repondentii au recunoscut ca pierd la birou aproximativ doua ore, fara a include pauza de masa, perioada fiind dubla fata de cea pe care angajatorii spun ca sunt dispusi sa o accepte, conform studiului.
Este interesant ca Internetul a fost indicat drept principala metoda de a pierde timpul. Aceasta demonstreaza ct de bine s-a integrat Internetul n viata noastra de zi cu zi, a declarat Samara Jaffe, director la America Online.
Timpul mediu pierdut zilnic de un angajat la birou a fost cel mai mare n industria asigurarilor - 2,5 ore pe zi. Au urmat sectorul public (2,4 ore pe zi) si cercetarea (2,4 ore). Salariatii din statul Missouri s-au dovedit cei mai dispusi sa stea degeaba la birou, cu o medie de 3,2 ore pe zi pierdute in alte activitati dect cele pentru care sunt platiti.
Romanii stau mult la birou
Lucrarile de specialitate arata faptul ca, la noi, peste 1.500.000 de persoane acceseaza Internetul de la birou, iar alte 500.000 de persoane din alte locatii (acasa, Internet-caf-uri etc).
Daca acum cativa ani firmele priveau o conexiune la Internet ca pe o cheltuiala inutila, in ultima vreme, managerii au inceput sa simta rostul netului. Odata dezvoltate diferitele servicii de comert prin intermediul Internetului, nici un angajator nu mai poate refuza unui angajat model accesul la comunicare. Cu atat mai mult cu cat tara noastra inca se incapataneaza sa pastreze un ultim loc atat la conexiunile individuale, cat si la nivel de companie. Romania raporteaza un numar de 33 de conexiuni la 1.000 de locuitori, fata de Cehia, care se lauda cu 92, Ungaria - cu 89 sau Slovacia - cu 49.
Singurii romani care utilizeaza Internetul in alte medii decat la serviciu sunt adolescentii, ultimele sondaje aratand ca acestia navigheaza din Internet-caf-uri (51%) sau de acasa (27%).
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: