“In acest moment reteaua de magazine Internity numara 109 magazine, iar pana la sfarsitul acestui an speram ca vom avea 120, dar atingerea acestei cifre depinde de inaugurarea unor centre comerciale in luna decembrie. In caz ca proiectele vor fi amantate vom fi nevoiti sa amanam si noi “, a declarat pe Wall-Street, Costin Soare, retail director Internity.

Investitia medie intr-un magazin Internity se ridica la 40.000 de euro.

Potrivit acestuia, Internity si-a extins anul acesta reteaua prin forte proprii, insa daca se va ivi vreo oportunitate, compania si-ar putea mari numarul de magazine si prin achizitii.

Anul viitor principalii cinci jucatori vor continua politica de consolidare prin achizitionarea subagentilor profitabili, crede Soare.

“In 2009 nu cred ca vom vedea falimente in industria de retail GSM, ci s-ar putea asistam la noi achizitii pentru ca exista un numar destul de ridicat de retele care lucreaza ca subagenti , iar cel mai probabil acestia vor fi absorbiti de marii dealeri ai operatorilor”, a mai spus Costin Soare.

Principalele tranzactii de anul acesta au fost preluarea retelelor Proton si Vegastel de catre Vodafone si preluarea Plus GSM realizata de Ged Eastern Fund II, actionarul Fonomat.

Citeste si:

Marjele de profit in retailul GSM sunt relativ scazute, companiile avand o marja de 10% pentru telefoanele comercializate fara conectare. Cea mai mare parte a business-ului este realizata prin parteneriatele cu operatorii , iar in viitor fidelizarea clientilor va deveni afacerea principala atat a operatorilor, cat si in cazul dealerilor.

“Pe telefoanele mobile vandute fara conectare marjele de profit se ridica undeva la 10%. Urmeaza acesoriile originale si nonoriginale unde majele de profit sunt mai mari. Marii jucatori fac profit, dar nu pot estima ce se va intampla intr-un an, doi pentru ca business-ul dealerului depinde foarte mult de cel al operatorului si de rata de penetrare a telefoniei mobile. Reinnoirea contractului si fidelizarea clientului va deveni business-ul principal peste ceva timp”, a mai spus retail directorul Internity.

Potrivit acestuia , retailul GSM este profitabil pentru retele care ajung sa aiba masa critica disponibila , retele mici au inchis, iar o mare parte dintre ele au fost vandute.” Cand nu ai o acoperire nationala , cand nu ai o putere in piata din punct de vedere al suprafetei comerciale este foarte greu sa fie o afacere profitabila”, a mai spus Soare.

Referitor la serviiciile de date reprezentantul Internity este de parere ca vor deveni printre cele mai importante component ale business-ului. “Noi inca nu putem distribui astefel de servicii , dar estimam ca problema se va rezolva si vom putea distribui servicii de internet pentru ca le putem lega de alte produse cum ar fi laptopurile” a mai spus Costin Soare.

In ceea ce priveste ultimul trimestru al lui 2008 , acesta va avea o pondere de 40% din totalul business-ului operatorului si nu se preconizeaza ca vanzarile din perioada Craciunului sa fie mai slabe decat in alti ani.

“In momentul acesta suntem in linie cu bugetul si nu exista nicio revizuire in sens negativ sau pozitiv. Impactul s-ar putea sa il resimtim anul viitor asupra vanzarii telefoanelor fara abonament . In ceea ce priveste abonamentele se constata o situatie stabila si suntem in targetele Cosmote si ale noastre”, a mai declarat Costin Soare.
Principalii competitor ai Internity sunt Germanos, Fonomat, Say, EuroGSM si Arsis.