Pe acest segment, Nokia este liderul de piata detasat, cu o cota de piata de 38,9%, Apple ocupand a doua pozitie, cu 17,3%, in timp ce Research in Motion (RIM) detine a treia pozitie, cu 15,2%.

De la debutul noului iPhone 3G in luna iulie, Apple a inregistrat vanzari de aproape 7 milioane de unitati in intreaga lume, intrecand usor RIM si fiind cu un pas mai aproape de Nokia, care a inregistrat o scadere cu 12% fata de anul trecut, cand avea o cota de 51,4%.

Analistii se asteapta ca ultimul trimestru sa devina scena unor batalii intense pentru cota de piata, si multi cred ca RIM isi va recupera a doua pozitie cu ajutorul noilor modele de BlackBerry lansate, cum ar fi versiunea cu clapeta a modelului Pearl si versiunea 3G a modelului Bold. Un alt factor ar putea fi abilitatea de sustinere a furnizarii de aparate Apple.

Citeste si:

Rezultatele pentru trimestrul al patrulea sunt strans legate de sezonul Sarbatorilor de iarna, iar aceasta perioada este considerata de toate companiile cea mai buna oportunitate de apropiere, prin care companiile pot fi sigure ca va fi cel mai profitabil sezon.

RIM creeaza impresia ca are o strategie mai buna decat Apple, oferind cateva noi modele care se axeaza pe anumite cereri de public si sunt menite pentru a acoperi o piata mai larga. Totusi, apelul comercial al iPhone este bine cunoscut, dar i-au in considerare faptul ca firma are pe piata un singur model, ceea ce poate oferi schimbari neasteptate in piata.