„Putem estima ca piata de comert electronic inregistreaza in acest moment o valoare de 250 de milioane de euro, iar reprezentantii magazinelor online, citati in acest studiu, apreciaza ca in urmatorii doi ani volumul vanzarilor online va atinge valoarea de un miliard de euro, fara a lua in calcul si serviciile, adica turismul sau plata facturilor,” a declarat Liviu Nistoran, presedintele ANC.

Potrivit acestui studiu , in prezent, in Romania, exista aproximativ 900 de magazine online active, cele mai multe oferind la vanzare produse din sfera tehnologiei si comunicatiilor.

Jocurile pentru calculator, jucariile, florile, ceasurile si biletele la diverse spectacole se comercializeaza in 30% din magazinele online din Romania.

Magazinele ce comercializeaza carti detin o pondere de 10% la fel ca si magazinele ce comercializeaza produse vestimentare.

In momentul de fata, aproape 5% din totalul site-urilor care functioneaza in Romania sunt destinate activitatilor de comert electronic.

Citeste si:

In 2007 s-au lansat magazine care comercializeaza laptopuri, produse de papetarie, retelistica, software, jucarii, auto, incaltaminte, audio, video sau muzica.

Anul acesta se observa o tendinta de crestere a numarului magazinelor specializate in comercializarea de produse precum computere, telefoane, filme, arta, produse industriale, auto si imbracaminte, iar potrivit studiului pentru 2008-2009 produsele din domeniul tehnologiei informatiei vor domina vitrinele online.

„Faptul ca majoritatea celor care au cumparat de pe internet spun ca au folosit magazinele online romanesti, doar 3% sustinand ca au cumparat exclusiv de la magazinele online din strainatate, inseamna ca internautii romani care cumpara online au incredere in site-urile de comert electronic autohtone”, a apreciat Liviu Nistoran, citand studiul.

Studiul arata ca 72% dintre cei care au cumparat online in ultimele 12 luni au revenit pentru a achizitiona noi produse, ceea ce inseamna ca au fost multumiti si au devenit clienti fideli ai respectivelor magazine. Doar 21% dintre respondenti au declarat ca au avut probleme cu magazinele online.