Pentru sezonul de Sarbatori inceput in noiembrie, pana la 7 decembrie, cheltuielile online au totalizat 15,63 miliarde dolari, aproape egal cu cheltuielile din aceeasi perioada a anului trecut de 15,62 miliarde dolari, potrivit companiei de cercetare comScore.

Cheltuielile online au crescut cu 7% la 4,45 miliarde dolari in timpul primelor zile din luna decembrie, datorita reducerilor si ofertelor de transport gratuit care au atras cumparatorii.

Totusi, comScore prevede pentru noiembrie si decembrie vanzari plate fata de anul trecut - 29,2 miliarde dolari. De asemenea, exista semne clare ca unii consumatori si-au redus cheltuielile din cauza incertitudinii economice. In timp ce 22% dintre cumparatori au cheltuit bani online in ziua de cumparaturi, cea mai aglomerata din an (Cyber Monday), fata de anul trecut, suma medie cheltuita a scazut cu 5% la 91,43 dolari per persoana, fata de 96,62 dolari cu un an in urma.

Citeste si:

Analistul comScore, Andrew Lipsman, a declarat ca in special in Statele Unite luna decembrie arata mai putin sumbru decat noiembrie, adaugand ca sunt cinci zile mai putin intre Ziua Recunostintei si Craciun in acest an, ceea ce ar putea explica cresterea cheltuielilor. Lipsman a prezis ca data de 15 decembrie va fi urmatoarea zi de cumparaturi pentru retailerii online, in mare parte deoarece este una dintre ultimele zile in care cumparatorii pot dobandi la timp articolele cumparate pentru Craciun.

Scaderea cheltuielilor ar putea sa afecteze profiturile unor importanti jucatori e-commerce. Ebay a cunoscut un declin de 9% fata de anul trecut in numarul de vizitatori unici in perioada 1-5 decembrie, desi ramane retailer-ul web cu cel mai mare trafic, potrivit comScore. Spencer Wang, analist Credit Suisse, a estimat la inceputul acestei saptamani un castig de 38 de centi per actiune pentru eBay fata de 40 de centi, invocand criza economica.

Amazon.com a cunoscut o crestere cu 10% a vizitatorilor in timpul primelor 5 zile ale lunii decembire, ajutand compania sa acopere diferenta dintre aceasta si rivalul sau, eBay. La o conferinta a investitorilor din aceasta saptamana, directorul executiv al Amazon.com, Thomas Szkutak, a declarat ca serviciul de transport premium al companiei, Amazon Prime, a atras un numar foarte mare de cumparatori. Sub acest serviciu, oamenii platesc o taxa anuala de 79 dolari si dispun de transport nelimitat pentru toate produsele cumparate.