Cu venituri la nivel global ce ar putea sa scada cu 18% in acest an, producatorii de televizoare se confrunta cu un declin in cheltuielile consumatorilor. Dar recesiunea ar putea da o lovitura fatala mai multor companii ieftine sau secundare care sunt lipsite in special de influenta producatorilor importanti din piata.

Executivi din industrie se asteapta ca doar o parte din companii, precum Sony, Samsung, Panasonic, Sharp, LG Electronics si Toshiba, sa supravietuiasca acestei ultime trieri. Ceilalti jucatori, spun executivii din industrie, ar putea fi fortati sa renunte la divizia de televizoare sau sa isi uneasca diviziile cu cele ale companiilor supravietuitoare.

Agresivitatea in reducerile de preturi practicata de mai multi producatori de televizoare importanti a “muscat” din avantajul preturilor mici al marcilor precum Vizio si Westinghouse Digital Electronics, care au ocupat piata cu un val de televizoare semnificativ mai ieftine decat cele ale “veteranilor” din piata.
Companiile japoneze secundare, cum ar fi Hitachi si Pioneer, se lupta pentru a concura la pret si selectie, si au pierdut teren ca valoare in multe dintre magazine.

Primii cinci producatori de televizoare LCD sau cu plasma au acumulat 60% din vanzarile totale de televizoare plate din trimestrul al treilea din 2008, in crestere fata de 53% cat era in perioada similara a anului anterior, potrivit companiei de cercetare DisplaySearch. Ei se asteapta sa atinga o cota mai mare a vanzarilor totale in al patrulea trimestru datorita reducerilor din perioada Sarbatorilor de iarna.

“Companiile importante ca Sony si Samsung au resurse care pot sustine niveluri de profit foarte mici sau chiar negative pentru o perioada scurta de timp si astfel sa forteze iesirea din piata a unor jucatori mai mici”, a declarat Paul Gagnon, cercetator din cadrul DisplaySearch.

“Eu nu ma simt presat”, a declarat Laynie Newsome, co-fondatorul Vizio si vice-presedinte de vanzari in cadrul companiei, referindu-se la presiunea preturilor creata de marile companii de electronice. Newsome declara ca televizoarele Vizio se vand in totalitate, iar compania castiga cota de piata in fata competitorilor sai.

De asemenea, retailer-ii au luat in considerare reducerile si ofera mai mult spatiu pentru brand-urile cunoscute. Tim Farmer, vice-presedinte la Costco Wholesale, a declarat ca dupa ce firmele importante au micsorat diferenta de pret, este extrem de posibil ca marcile secundare sa dispara din piata.

Citeste si:

Micii producatori de televizoare, precum Hitachi si Pioneer, fosti lideri in piata televizoarelor cu plasma, au pierdut cota de piata si spatiul de vanzare, in special in America de Nord. Dupa ce tehnologia LCD a devenit mai populara, Hitachi si Pioneer nu au reusit sa vanda destule televizoare pentru a putea reduce preturile si nu au introdus o gama destul de mare de marimi si modele de televizoare.

Pe site-ul retailer-ului online de electronice, Best Buy, un televizor cu plasma cu diagonala de 50 inch de la Pioneer este vandut cu 3.499 dolari, iar un model Hitachi este vandut cu 3.199 dolari. Un televizor cu aceleasi specificatii de la Panasonioc se vinde cu 1.899 dolari, in timp ce un televizor LCD de la Sony costa mai putin de 2.000 dolari.

Samsung ofera 46 de modele diferite de televizoare plate pe acest site, comparativ cu cinci, cat ofera Hitachi si Pioneer.

Pentru a micsora preturile, cele doua companii au luat masuri drastice de a reduce metodele traditionale de producere a componentelor-cheie. In timp ce aceasta permite companiilor sa-si diferentieze tehnologia lor de cea a competitorilor, ea impune un volum mare de vanzari pentru a ajunge la venituri importante.

Anul trecut, Pioneer a anuntat ca vrea sa-si opreasca productia de ecrane cu plasma, optand pentru cumpararea unor astfel de produse de la Panasonic. Ulterior, compania va introduce televizoare LCD care folosesc componente de la rivalul Sharp. De asemenea, Hitachi a incheiat un acord cu Panasonic pentru a procura componente folosite la productia de televizoare.

Purtatorul de cuvant al Pioneer a declarat ca principala preocupare nu este cota de piata, deoarece compania pe care o reprezinta este una de nisa in acest sector. Datorita recentei scaderi economice, compania si-a restructurat toate diviziile, inclusiv pe cea de televizoare. Pioneer planuieste sa anunte o noua examinare a planului de afacere.

Purtatorul de cuvant al Hitachi a declarat, de asemenea, ca nu “vaneaza” un volum mare in piata de televizoare, in schimb se axeaza pe produse de calitate si scumpe. Compania a anunta ca in ciuda conditiilor grele din industrie, aceasta nu are planuri de a renunta la divizia de televizoare.