“Computerele cu mai multi ani de utilizare sunt mai expuse la incidente. Astfel, devine necesara asigurarea impotriva pierderii de informatie. Exista, desigur, mai multe variante pentru a face acest lucru. Prima optiune este aceea a stocarii tuturor datelor pe CD-uri sau DVD-uri. Cu toate ca este mai economica, solutia prezinta numeroase dezavantaje, usor de observat. Astfel, varianta optima pentru a stoca informatie este alegerea unui hard extern, de retea, sau a unei solutii tip server. In conditii de criza, alegerea intre cele doua posibilitati, cea de a externaliza serviciile IT sau nu, poate contrazice estimarile initiale”, spune Marius Stanca, Director General Computer Troubleshooters Bucuresti.

In ceea ce priveste companiile, 35% dintre cele respondente folosesc hardul extern (EHD) pentru stocarea datelor, in timp ce 21 % vor instala solutii pentru retea ce se bazeaza pe un hard-disk extern; 14 % dintre companiile respondente vor instala un server pentru care este necesara intretinerea. Doar 22 % salveaza informatii pe DVD-uri (respectiv CD-uri), in timp ce 7 % vor cumpara computere ieftine.

In ceea ce priveste segmentarea pe dimensiunea companiilor, 37,5 % dintre marile corporatii opteaza pentru stocarea informatiilor pe DVD-uri/CD-uri. Un procent de 25 % este detinut de corporatiile care vor recurge la achizitionarea unor hard-diskuri externe, iar 10% isi vor instala solutii pentru retea care se bazeaza pe un hard-disk extern. Restul de 12,5 % vor opta pentru un server. In concluzie, 72,5 % din marile corporatii vor apela la service IT.

Firmele mari, in proportie de 55,5 %, opteaza pentru stocarea datelor pe DVD-uri /CD-uri. Restul de 45,5 % se impart intre cei care vor apela la hard-diskurile externe, la instalarea de solutii pentru retele ce se bazeaza pe hard-disk-urile externe, dar si la achizitionarea de computere ieftine. La companiile mari, romanesti sau straine, sub 50 % sunt cei care vor apela la serviciile unei companii specializate pe service IT pentru solutii de back-up.

Astfel, 66,6% dintre firmele medii vor apela la achizitionarea de noi hard-disk-uri externe, in timp ce 33,3% vor opta pentru un server ce necesita intretinere – vor apela, asadar, la o companie de service IT, pentru mentenanta server.

In topul preferintelor firmelor mici se afla achizitionarea unui hard-disk extern (aproximativ 40% dintre respondenti), urmat indeaproape de instalarea de solutii pentru retea care se bazeaza pe hard-diskuri externe (25,2%) sau de un server (10,7%).

Astfel, in cazul companiilor mici, aproximativ 40 % dintre acestea vor opta pentru solutii ce trebuie instalate si intretinute de o companie sau de un specialist in servcii IT. Restul de peste 24 % vor salva informatiile pe CD/DVD sau vor cumpara computere mai ieftine.

Segmentarea pe functii detinute in companie releva faptul ca instalarea de noi solutii bazate pe hard disk extern si angajarea unei companii de service IT depind in mare masura de functia decidentului sau a celui care face recomandarea in companie, si mai putin de criza.

Proprietarii de companii vor cumpara, in proportie de 66,6 %, un hard-disk extern pentru stocarea de date, iar 33,3 % vor opta pentru o firma specializata de servicii IT.

La sectorul in care se includ directorii generali si vicepresedintii de companie, observam ca procentul total de 100 % se imparte astfel: 33,4 % tind spre instalarea de solutii pentru retea ce se bazeaza pe un hard-disk extern, iar 33,3 % vor opta atat pentru achizitionarea unui hard-disk extern, cat si pentru stocarea datelor pe un DVD/CD. 33,5% dintre manageri aleg instalarea solutiilor pentru retea ce se bazeaza pe un hard-disk extern, in timp ce 25% opteaza pentru salvarea informatiilor pe un DVD/CD. La egalitate cu un procent de 16.6 % se afla managerii ce aleg ca modalitate de stocare DVD-urile/CD-urile, dar si aceia care prefera achizitionarea unui server care necesita intretinere.

Pentru restul angajatilor, observam ca 34,7 % folosesc DVD-ul/CD-ul pentru stocarea de informatii, ei fiind urmati indeaproape de aceia care prefera cumpararea unui hard-disk extern. 17,3 % dintre angajati vor prefera achizitionarea unui server, in timp ce un procent de doar 9 % opteaza pentru instalarea solutiilor pentru retea ce se bazeaza pe un hard-disk extern.

Segmentarea pe profesii reda cifre interesante in ceea ce priveste preferinta unor categorii profesionale distincte asupra solutiilor specializate de stocare a informatiei. In privinta inginerilor, acestia detin un procent de 33.3 %, cei din domeniul IT 100 %; specialistii din marketing vor avea aceasta optiune in procent de 50 %, productia detinand 50 % iar vanzarile, peste 60 %.

In ceea ce ii priveste pe consultanti, putem observa ca 66,6 % opteaza pentru achizitionarea de hard-diskuri externe, in timp ce 33,3 % vor apela la achizitionarea unor computere ieftine.

Pentru stocarea informatiilor, inginerii folosesc DVD-urile/CD-urile in proportie de 66,6 %. Restul de 33,3 % le revin celor ce opteaza pentru servicii specializate de IT.

Pentru cei ce lucreaza in domeniul IT, procentul de 100 % se imparte in mod egal intre cei ce opteaza pentru instalarea de solutii pentru retea care se bazeaza pe hard-diskuri externe (50 %), si cei ce isi vor externaliza aceste servicii (50 %).

Optiunile celor care lucreaza in domeniul Marketing-ului se impart in: salvarea informatiilor pe DVD-uri/CD-uri si achizitionarea unui server care necesita intretinere (50 %).

In ceea ce ii priveste pe respondentii care lucreaza in domeniul productiei, 50 % instaleaza solutii pentru retea care se bazeaza pe hard-diskuri externe si alti 50 % din ei folosesc DVD-urile/CD-urile pentru stocarea de informatii.

33,4 % dintre cei ce se ocupa de Vanzari apeleaza la instalarea de solutii pentru retea care se bazeaza pe hard-diskuri externe. Celalalte 66,6 % se impart in 2 parti egale, ale celor ce opteaza pentru salvarea informatiilor pe DVD-uri/CD-uri si cei care vor prefera serviciile specializate pentru intretinerea unui server achizitionat.

Studiul a fost realizat de Anteea Consulting pentru Computer Troubleshooters Romania pe 100 de companii reprezentative pentru toate domeniile de activitate si are o marja de eroare de sub 3%.

Cercetarea a fost realizata pe un grup de 100 de companii din diverse segmente ale economiei, incluzand atat mari companii, cat si companii medii si IMM-uri. Au fost implicate persoane cu diferite functii de conducere, de la proprietar firma, pana la specialisti din diverse ramuri.