Compania IT a avertizat ca ar putea raporta pierderi nete de 290 miliarde yeni (2,96 miliarde dolari) pentru anul fiscal ce se incheie la 31 martie.

In luna ianuarie, cel mai mare producator de PC-uri din Japonia a anuntat ca va disponibiliza 20.000 de angajati din intreaga lume dupa ce a fost fortat sa revizuiasca in jos previziunile din cauza rezultatelor slabe postate in trimestrul al treilea.

Luna trecuta, compania a recunoscut ca a iesit din segmentul de PC-uri si notebook-uri din Europa, Orientul Mijlociu si Africa din cauza unei scaderi importante a cererii.

In 2006, Nec a vandut compania de retail din Europa, Packard Bell, catre co-fondatorul eMachines Lap Shun Hiu pentru o suma nepublicata. Cu un an mai tarziu Packard Bell facea parte din Acer, care achizitionase compania mama Gateway.

Dupa aceasta NEC a decis sa extinda vanzarile in afara Japoniei, intrand in competitie cu niste jucatori precum Acer, HP si Dell intr-o piata care a devenit din ce in ce mai aglomerata.

NEC vinde aproape o sesime din productia anuala de 3 milioane de PC-uri inafara Japoniei.

Saptamana trecuta, producatorul chinez de PC-uri Lenovo, intr-o miscare strategica asemanatoare cu cea a NEC, a confirmat ca s-a retras efectiv din Europa, Orientul Mijlociu si Africa, axandu-se doar pe vanzarile din interiorul tarii si pe cele din pietele emergente.