In luna ianuarie, cel mai mare producator de PC-uri din Japonia a anuntat ca va disponibiliza 20.000 de angajati din intreaga lume dupa ce a fost fortat sa revizuiasca in jos previziunile din cauza rezultatelor slabe postate in trimestrul al treilea.
Luna trecuta, compania a recunoscut ca a iesit din segmentul de PC-uri si notebook-uri din Europa, Orientul Mijlociu si Africa din cauza unei scaderi importante a cererii.
In 2006, Nec a vandut compania de retail din Europa, Packard Bell, catre co-fondatorul eMachines Lap Shun Hiu pentru o suma nepublicata. Cu un an mai tarziu Packard Bell facea parte din Acer, care achizitionase compania mama Gateway.
Dupa aceasta NEC a decis sa extinda vanzarile in afara Japoniei, intrand in competitie cu niste jucatori precum Acer, HP si Dell intr-o piata care a devenit din ce in ce mai aglomerata.
NEC vinde aproape o sesime din productia anuala de 3 milioane de PC-uri inafara Japoniei.
Saptamana trecuta, producatorul chinez de PC-uri Lenovo, intr-o miscare strategica asemanatoare cu cea a NEC, a confirmat ca s-a retras efectiv din Europa, Orientul Mijlociu si Africa, axandu-se doar pe vanzarile din interiorul tarii si pe cele din pietele emergente.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: