Un procent impresionant (99%) dintre parinti considera ca abilitatea de a utiliza un computer este importanta in viata copiilor lor, arata un studiu independent realizat de Redshift Research pentru Intel. Potrivit aceleiasi analize, jumatate (50%) dintre parintii din zona EMEA declara ca utilizarea PC-ului de catre cei mici este esentiala in dezvoltarea ulterioara a acestora.

De asemenea, majoritatea adultilor percep abilitatile de utilizare a unui PC ca parte integranta in dezvoltarea unui copil, iar 98% considera ca increderea cu care cei mici utilizeaza PC-ul are un impact clar asupra dezvoltarii lor profesionale.

In plus, parintii considera ca tehnologia poate incuraja noi abilitati, pregatind tinerii pentru viata de adulti. Parintii doresc aproape in unanimitate (98%) ca PC-urile sa fie integrate in educatie, dar aproape trei sferturi dintre respondenti (73%) nu sunt satisfacuti de nivelul de sustinere primit de la guvernele lor, estimand ca acestea ar trebui sa faca mai multe pentru a facilita accesul la computere in scoli.

Entuziasmul fata de tehnologie este reflectat prin faptul ca 93% din parinti le ofera copiilor lor acces la un PC acasa. Mai mult, peste 90% din parintii implicati in studiu se considera “foarte digitalizati”, adica detin suficiente informatii tehnice pentru a nu se face de ras in fata propriilor copii.

Este previzibil ca un copil sa utilizeze PC-ul ca mijloc de divertisment, dar, in mod surprinzator, cei mici folosesc la fel de des computerul pentru a-si pregati lectiile. 86% din copiii din EMEA folosesc un PC cand isi fac temele pentru acasa, dar abilitatile de viata dezvoltate de computer si Internet nu se rezuma la un nivel pur academic.

Tinerii Europei (81%) intampina cu entuziasm retelele sociale care apar si ii pozitioneaza excelent pentru viitor, in ceea ce priveste dezvoltarea lor si pastrarea unei retele de contacte – o abilitate utila atat pentru dezvoltarea personala, cat si profesionala.

Peste jumatate (55%) din parintii copiilor cu varste de la 13 ani in sus au declarat ca un PC conectat la Internet le ofera copiilor un mijloc de a cerceta in proactiv si a organiza activitati recreative.

Aproape 65% din parinti considera ca un copil ar trebui sa fi avut deja acces la un PC pana la varsta de 8 ani, sugerand ca primii ani de scoala reprezinta un moment esential pentru dezvoltarea acestor abilitati si ar trebui sa mearga mana in mana cu activitatile scolare. Este clar insa ca, pana la momentul cand copiii din regiunea EMEA intra la liceu, parintii lor considera ca ar trebui sa se fi familiarizat deja cu computerul – dupa cum demonstreaza 89% din parintii din EMEA, care le asigura copiilor lor acces la un PC inainte de varsta de 12 ani.