Compania Google a anuntat ca va lansa o noua varianta a motorului sau de cautare, al carui nume de cod este Caffeine, potrivit PC World.
"O echipa de programatori Google a lucrat in ultimele luni la un proiect secret: o arhitectura de ultima generatie pentru un nou motor de căutare", au declarat Sitaram Iyer si Matt Cutts, doi dintre administratorii proiectului, pe blogul oficial al Google.

Acestia au precizat ca noua varianta va majora dimensiunea, viteza si precizia actualului motor de cautare. Potrivit revistei Wired, Caffeine este o versiune cu 20% mai rapida decat cea actuala si include un numar mai mare de pagini.

“Este primul pas intr-un process care ne va permite sa crestem marimea, viteza de indexare, acuratetea, dar si alte elemente ale motorului de cautare. Noua infrastructura se afla <<sub umbrela Google>>, ceea ce inseamna ca majoritatea utilizatorilor nu vor observa diferente in ceea ce priveste rezultatele cautarii. Dar dezvoltatorii de web ar putea observa unele diferente, iar noi asteptam reactiile lor”.

Utilizatorii pot urmari evolutia proiectului pe site-ul www2.sandbox.google.com.

Actiunea Google, vine dupa ce in urma cu doua saptamani, Microsoft a semnat un acord pe zece ani cu Yahoopentru a scadea din cota Google in domeniul cautarilor online unde gigantul informational detine 65% din piata.

Pe de alta parte, Yahoo, care a anuntat ca va folosi motorul de cautare Bing dezvoltat de Microsoft, detine 19,6%, iar Microsoft are o cota de de 8,4%.

Potrivit cotidianului San Fracisco Chronicle, in ultimul timp s-au lansat din ce in ce mai multe mai mult motoare de cautare ai caror fondatori promit ca vor furniza rezultate mai bune la cautari. Printre acestea se numara Scoopler, Collecta, Topsy, Crowd Eye, TweetMeme, One Riot, Yauba si Itpints.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri