Astfel, dupa cum arata Laura Pavaloaia, director de dezvoltare a Panda Security Romania, este greu de estimat in general o valoare reala a pietei de securitate, iar asta din cauza eterogenitatii solutiilor, mai mult sau mai putin legate de securitatea IT.

In opinia sa, in prima jumatate din 2009, piata a atins 70 - 80% din valoarea inregistrata per total anul trecut, adica 3,5 - 4 milioane dolari (2,5 - 3 milioane euro).

Comparativ, seful Kaspersky in Romania, Teodor Cimpoesu, estimeaza ca in primul semestru al acestui an piata de securitate software a atins 40% din totalul prognozat pe 2009.

Daca piata de software de securitate va fi de 10 milioane euro in 2009, dupa cum crede Cimpoesu, conform calculelor Wall-Street, ea a ajuns la circa 4 milioane euro in S1, urmand ca in cea de-a doua parte a anului sa atinga 6 milioane.

"In aceasta perioada (primul semestru al anului), achizitiile pe segmentul public au scazut la peste 50%, iar cele din sectorul privat au stagnat. In plus valoarea tranzactiilor a coborat cu cel putin 15-20%", sustine Pavaloaia.

Pentru Kaspersky Romania, in acest an, ponderea veniturilor de pe segmentul consumer a inceput sa scada in favoarea celor de pe segmentul de business. In concluzie, in timp ce anul trecut 60% din venituri proveneau din segmentul consumer, in primul semestru din 2009 acestea au reprezentat 50%.

Kaspersky Lab semneaza cu inca un distribuitor de electroIT

Kaspersky Lab semneaza cu inca un distribuitor de electroIT