Potrivit companiei, plata dividendelor reprezinta un mecanism financiar obisnuit, folosit de toate companiile, indiferent de dimensiunea, valoarea, specificul sau tara in care opereaza. “Este modul in care actionarii, cei care au investit bani pentru ca un business sa existe si sa creasca, primesc inapoi o parte din investitia facuta, dupa ce au fost facute toate platile catre furnizori, angajati si stat”, spun oficialii Vodafone Romania.

Un aspect foarte important este faptul ca statul roman obtine, la randul sau, sume semnificative prin taxele si impozitele achitate de companii. Cu cat o afacere este mai profitabila, cu atat ea creeaza mai multa valoare pentru tara in care opereaza, prin impozitele platite statului, prin locurile de munca create, prin colaborarea cu business-uri partenere sau cu sute de alti furnizori.

In anul 2008, Vodafone Romania a platit statului roman o suma totala de peste 225 de milioane de Euro, suma care cumuleaza cota unica de impozitare, TVA si taxele de spectru si de licenta si care a fost achitata la termen, fara intarzieri. Vodafone este astfel unul dintre cei mai mari contribuabili la bugetul de stat.

Vodafone precizeaza ca plata dividendelor catre actionarii sai se face lunar, in rate esalonate pe tot parcursul anului, tocmai pentru a se evita orice potential impact asupra cursului valutar local. Informatiile potrivit carora un astfel de impact ar fi posibil sunt incorecte si speculative.

Compania crede ca intelegerea corecta a acestor mecanisme economice este esentiala pentru a avea o perspectiva obiectiva si responsabila asupra subiectelor financiare si pentru a nu incuraja denigrarea sau dezavuarea mediului privat care produce performanta si valoare adaugata in Romania.

Anul trecut, Vodafone Romania a raportat o cifra de afaceri in crestere cu circa 3%, la 1,18 miliarde euro. Si profitul a crescut, cu aproape 16 procente, pana la 306,6 milioane euro.

In 2007, al doilea operator de telefonie mobila din Romania avea afaceri de 1,15 miliarde euro si un profit net de 264,7 milioane euro.

Totodata, compania a inregistrat 667.212 clienti noi in anul fiscal 2008/2009, ajungand la un total de 9.588.065 de clienti la 31 martie 2009, iar numarul angajatilor a crescutl, de la 2.836 de salariati in 2007 la 2.950.

Citeste mai multe in Top 5 cele mai profitabile companii in 2008

Top 5 cele mai profitabile companii in 2008

Top 5 cele mai profitabile companii in 2008