liveMag.ro vrea sa creasca standardele si piata de eCommerce locala. “Noi ne concentram pe piata de online, vrem sa educam utilizatorul si nu sa ne adaptam cerintelor sale actuale de a cumpara dintr-un magazin offline”, a declarat Alexandru Circei (foto), fondator al magazinului.

La lansarea magazinului, managerii liveMag.ro isi propuneau sa ajunga printre primii cinci jucatori de pe piata de comert online IT&C din Romania.

Cu toate acestea, compania va ajunge la o cifra de afaceri de circa 2 milioane euro la finalul anului, iar eMag, liderul pietei de comert electronic, la aproximativ 66 milioane euro.

In plus, in urma cu cateva saptamani, eMag anunta ca vrea sa atace si segmentul offline si sa devina numarul unu in retailul electro IT. Fata de aceste declaratii, Circei nu poate spune decat ca este un avantaj faptul ca eMag se va concentra si pe piata traditionala IT&C.

“eCommerce inseamna sa comanzi online. De exemplu, in Germania, o data facuta o comanda de la un magazin online, produsul iti ajunge la usa, nemaifiind nevoie de confirmare telefonica sau verificarea produsului la sediu. Pot spune ca este un avantaj pentru noi ca eMag se va concentra si pe piata de retail traditional IT&C, si nu si pe cea pur eCommerce”, afirma Circei.

Totodata, el crede ca obiectivele liveMag si eMag sunt diferite - “noi vrem sa crestem si sa educam piata de eCommerce din Romania in directia corecta.

Planul de dezvoltare al companiei este pe termen lung. liveMag.ro se afla intr-un proces de creare a unui brand in care cumparatorul sa aiba incredere in ceea ce cumpara.

In ceea ce priveste achizitia PC Garage facuta de Marius Ghenea, Alexandru Circei spune ca succesul depinde foarte mult si de modul in care aceste achizitii vor fi integrate.

“Marius Ghenea este un om de afaceri de succes si stie sa speculeze foarte bine aceasta criza prin achiztii, insa depinde foarte mult si de cum vor fi integrate aceste achizitii.”

In contextul actual, Alexandru Circei crede ca vor ramane pe piata de comert electronic IT&C doar cei care au luat in calcul criza financiara. De asemenea, el este sigur ca pana in primavara anului 2010 vor exista si alte achizitii de magazine online.

“Pentru cei care vor depasi acesata criza, potentialul pietei de ecommerce este imens. De exemplu, in Marea Britanie peste 70% din utilizatorii de Internet comanda online, piata fiind undeva pe la 18 miliarde euro, iar in Romania pana la 300 milioane”, afirma el.

In sase luni de la lansare, liveMag.ro a inregistrat o crestere de 20% in fiecare luna, atat in numar de vizite pe site, cat si in cifra de afaceri, potrivit datelor furnizate de companie.

In acest moment, fondatorul magazinului online nu poate evalua liveMag.ro. El isi pastreaza tintele, estimand ca pana la sfarsitul anului 2010 sa ajunga pe break-even.

“Avand bugetul asigurat pentru urmatoarele 12-16 luni, nu tintim inca profitul, ci dezvoltarea magazinului. Mai mult, daca lucrurile decurg bine, vom face noi investitii in primavara anului 2010”, sustine el.

liveMag.ro mizeaza pe perioada sarbatorilor de iarna pentru a creste cifra de afaceri a companiei, chiar daca piata nu cunoaste un avant in aceste conditii.

La gala premilor eCommerce 2009, liveMag.ro a fost testat de 21 de experti din mediul online care au decis, in urma celor 96 de criterii de jurizare, ca liveMag.ro este cel mai bun start-up, cel mai bun magazin online de IT&C.

Punctele forte ale magazinului au fost simplitatea si claritatea design-ului, usurinta crearii contului si autentificarii, uzabilitatea si navigarea in magazin, usurinta plasarii unei comenzi, cat si securitatea site-ului.

Tinta unui magazin online lansat cu 150.000 de euro: Una din primele 5 pozitii in comertul electronic

Tinta unui magazin online lansat cu 150.000 de euro: Una din...