Vanzarile globale de telefoane mobile au revenit pe crestere in trimestrul al treilea dupa mai multe trimestre de declin si este asteptata o crestere in viitorul trimestru, a anuntat compania de cercetare Gartner.

Vanzarile de telefoane mobile ar putea creste in trimestrul al patrulea pe baze anuale datorita sezonului de Sarbatori, a anuntat Gartner, ale carui estimari sunt asemanatoare cu cele ale Strategy Analytics, care la inceputul acestei luni a anuntat ca vanzarile ar putea creste cu 3% la finalul lui T4, scrie Wall Street Journal.

Directorul de cercetare al Gartner, Carolina Milanesi, a declarat ca trendul de crestere ar putea sa continue in 2010, cu vanzari ale telefoanelor mobile ce ar putea spori cu 5-7% fata de 2009.

Totusi, a declarat ca potentialii cumparatori raman precauti, in special segmentul de mijloc, desi increderea consumatorilor s-a imbunatatit constant.

Gartner a anuntat ca au fost vandute aproximativ 309 milioane de telefoane in trimestrul al treilea, incheiat la 30 septembrie, in crestere cu 0,1% fata de anul anterior.

De asemenea, majoritatea companiilor de telefoane mobile au avut de pierdut, dupa ce aproximativ 150 milioane de telefoane au fost fabricate fara licenta pe piata neagra din China, a anuntat Gartner.

Vanzarile de telefoane inteligente, ca iPhone de la Apple sau N97 de la Nokia, au crescut cu 12,8%, depasind 41 milioane de unitati, si continuand trendul de crestere resimtit in trimestrele anterioare.

Cu exceptia smartphone-urilor, vanzarile de telefoane au fost grav afectate in acest an de scaderea increderii consumatorilor provocata de criza economica.

Milanesi a declarat ca majoritatea consumatorilor urmaresc telefoanele cu ecran tactil si cu functii ca browser-ul de Internet si mesagerie instant, adaugand o astfel de experienta care a devenit foarte importanta pentru consumatori.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri