“Toti vor sa taie costurile referitoare la serviciile de telecomunicatii. Telefonul fix este primul pe lista, poate putin mai suprinzator este prezenta pe aceeasi treapta a cablului TV si asta pentru ca televiziunea este din ce in mai prezenta pe internet. Urmatorul a fost telefonul mobil, insa clientii nu vor renunta neaparat la el ci se vor limita la a reduce traficul si acest lucru se suprapune si la noi cu scaderea veniturilor operatorilor, iar apoi internetul care a devenit un mod de viata” a declarat Gabriel Mustea, director de consultanta in afaceri la PWC despre studiul realizat pe 750 de respondenti americani si prezentat la conferinta “Mediafax Talks about Telecom Industry”, organizata de Mediafax.

Studiul este aplicabil insa si in Romania. De exemplu, UPC Romania inregistreaza cresteri in privinta numarului de clienti pe toate serviciile pe care le ofera (televiziune prin cablu analogic, satelit si de inalta definitie, telefonie fixa, internet) in afara de cele prin cablu analogic, iar de asemenea Romtelecom a inregistrat in ultimii ani cresteri importante pe segmentele de internet si televiziune prin satelit, dar scaderi pe telefonia fixa.

De asemenea, veniturile operatorilor de telefonie mobila au scazut in acest an, in special ca urmare a competitivitatii si micsorarii preturilor.

Pe de alta parte, acoperirea retelei, raportul pret-beneficii si notorietatea sunt printre cele mai importante criterii de alegere a unui operator, potrivit unei analize realizate de PWC printre 7.400 de angajati ai companiei.