Jurnalul National: Daca ati avea la dispozitie doar cateva cuvinte pentru a convinge o companie sa investeasca la Radiocom, care ar fi acelea?

Mircea Cazan: Potential, profesionalism, servicii complete (broadcasting, date, telefonie, transmisii satelit), infrastructura nationala proprie, licente, traditie, experienta wireless, servicii unice in tara. Resursele si competentele noastre unice ne fac sa credem ca putem fi un integrator de comunicatii si un jucator respectat de catre clientii si competitorii nostri.

Jurnalul National: Cum explicati ca, desi societatea pe care o conduceti se numeste Radiocom, MCTI a lansat anuntul pentru selectarea consultantilor in vederea privatizarii Societatii Nationale Radiocomunicatii S.A.?

Din puct de vedere juridic, societatea este inregistrata sub numele de Societatea Nationala de Radiocomunicatii SA. Radiocom este numele comercial al acesteia brandul societatii. Procesul de rebranding a fost initiat la inceputul acestui an, in vederea sustinerii unei imagini noi si moderne a societatii. Acest brand a fost initiat in vederea cresterii valorii adaugate a societatii.

Jurnalul National: Care este primul motiv pentru care un investitor ar fi interesat sa cumpere Radiocom?

Unul dintre cele mai importante motive de interes pentru un investitor este potentialul de business bazat si pe infrastructura puternica ce sustine sectorul de radiocomunicatii din Romania, prin oferirea suportului necesar companiilor de servicii de broadcasting si telecom.

Care sunt cele mai neatractive trei lucruri la Radiocom?

Sunt atat de multe motive pro, incat cele neatractive aproape ca nici nu mai prezinta importanta. Bineinteles ca in functie de obiectivele potentialilor investitori, anumite aspecte pot fi catalogate ca neatractive. Si Radiocom are lucruri neatractive, specifice tuturor societatilor de stat.

Ce profit si ce cifra de afaceri estimati ca veti obtine anul acesta si anul viitor?

Profitul brut realizat pe primele 9 luni este de 10 milioane de euro, iar cifra de afaceri corespunzatoare aceleiasi perioade este de 51 de milioane de euro. Pentru anul viitor estimam o crestere de minimum 10% a cifrei de afaceri, totul depinzand de strategie si tehnologiile ce vor fi implementate. In 2004, societatea a avut un profit de 6 milioane de euro si o cifra de afaceri de peste 60 milioane de euro.

La cat estimati valoarea de piata a companei pe care o conduceti?

Nu putem influenta, avansand cifre, mai ales ca in procedura de privatizare exista diverse etape care vor genera estimarea acestor cifre.

Veti externaliza o parte din activitati inaintea privatizarii?

Rolul top managementului este sa eficientizeze si sa faca toate demersurile necesare in vederea privatizarii. Nu excludem deci nici posibilitatea externalizarii.

Ce veti externaliza?

Am externalizat deja partea juridica si de resurse umane, dar este prea devreme sa specificam ce alte activitati vor fi externalizate.

Care credeti ca va fi prima recomandare pe care o va face consultantul ales de MCTI?

Am incredere ca ne va ajuta sa scoatem in evidenta potentialul si valoarea companiei, acele elemente unice care ne diferentiaza pozitiv de ceilalti operatori de pe piata. La ora actuala suntem in discutii cu BERD in vederea unui credit, care la momentul privatizarii sa poata fi convertibil in actiuni.

Ce fel de discutii?

BERD si-a exprimat intentia de a investi in Radiocom. Am inceput discutiile pe aceasta tema, dar este prematur sa oferim mai multe detalii.

DISCUTII

"La ora actuala suntem in discutii cu BERD in vederea unui credit, care la momentul privatizarii sa poata fi convertibil in actiuni." - Mircea Cazan, presedintele Societatii Nationale Radiocomunicatii SA

DIN CULISE

Potrivit unor surse apropiate procesului de privatizare al Radiocom, este posibil ca 10% din pachetul de actiuni al societatii sa fie achizitionat de angajatii societatii. Asociatia salariatilor a fost deja constituita acum cateva luni. De asemenea, BERD ar urma sa primeasca 10% din actiuni, iar pachetul majoritar de 50% va merge catre un investitor strategic. Statul roman ar urma sa pastreze 30% din actiuni. La sfarsitul saptamanii trecute, Ministerul Comunicatiilor (MCTI) a lansat anuntul prin care solicita servicii de consultanta pentru privatizarea SNR. Bancile de investitii interesate trebuie sa prezinte documente care sa ateste experienta in domeniul acordarii de consultanta pentru guverne in privatizarea cu succes a companiilor de stat din sectorul de telecomunicatii si broadcasting, cu o cifra de afaceri de minimum 100 de milioane de dolari. Scrisorile trebuie transmise pana la 9 noiembrie.