De asemenea, compania de cercetare se asteapta ca descarcarile mobile sa depaseasca 4,5 miliarde, in timp ce veniturile din publicitate vor ajunge la 0,6 miliarde dolari la nivel global. Veniturile provenite din descarcarile de aplicatii din 2009 au fost de 4,2 miliarde dolari si ar putea ajunge pana in 2013 la 29 miliarde dolari.

Gartner a preconizat ca descarcarile la nivel global de aplicatii mobile vor depasi 21,6 miliarde pana in 2013, cu programe gratuite ce vor reprezenta 82% din totalul descarcarilor in 2010 si 87% in 2013.

"Dupa ce popularitatea smartphone-urilor a crescut, magazinele de aplicatii au devenit un obiectiv pentru mai multi jucatori, iar multi consumatori vor experimenta descarcarile de aplicatii", a explicat cercetatorul Stephanie Baghdassarian.

"Jocurile vor ramane aplicatia cea mai cautata, iar cumparaturile mobile, retele sociale, instrumentele de productivitate si utilitate vor continua sa creasca si sa atraga o suma importanta de bani", a declarat analistul.

"De asemenea, sunt multe aplicatii care sunt gratuite pentru utilizatori si deriva veniturile din publicitate. Aceast tip de publicitate poate insemna banner-e sau reclama pe o pagina intreaga intre stagiile jocului", a declarat analista.

Magazinele de aplicatii vor fi un obiectiv principal in 2010 pentru industria de telefoane mobile, iar aplicatiile vor determina castigatorul in segmentul platformelor de telefoane mobile.

Directorul de cercetare in domeniul telefoniei mobile, Carolina Milanesi, a declarat ca producatorii de telefoane si operatorii mobili sunt "disperati" sa obtina succesul pe care l-a atins Apple cu App Store.