UPC Romania, al doilea operator de cablu TV pe piata locala, cu venituri de 92,1 milioane de euro in primele noua luni din 2009, a lansat cu 200.000 de euro primul concept store. Prin acest nou tip de magazin, managementul companiei spera ca potentialii clienti vor fi mai bine informati in privinta serviciilor oferite de operator si in final ii si vor achizitiona serviciile.
In timp ce RCS&RDS si Romtelecom devin tot mai agresive pe piata de telecomunicatii, nici UPC nu se lasa mai prejos si, pentru a atrage noi clienti, a lansat un magazin de tip concept store in zona Soselei Mihai Bravu Nr. 35, in apropiere de piata Obor, una dintre cele mai aglomerate zone din Capitala, magazinul adresandu-se clientilor din zonele Mosilor, Bucur Obor si Stefan cel Mare.

Printre ceilalti operatori pe piata locala care se mai promoveaza in magazine de tip concept store se numara Orange, liderului pietei de telecomunicatii pe piata locala deschizand magazinul de pe Calea Victoriei in 2006, si membrele grupului OTE, Cosmote si Romtelecom, care au lansat primul concept store in noiembrie 2008.

„Nu ne vom limita doar la aceasta locatie si vom mai deschide in acest an o locatie in Bucuresti si cateva in orasele mari in care avem toate serviciile”, a declarat in cadrul conferintei de lansare Severina Pascu, directorul financiar al companiei.

Ea a adaugat ca in magazinul de 130 de metri patrati s-au investit in jur de 200.000 de euro, locatia fiind una noua, dar pentru care a fost obtinuta o chirie "la un pret bun".

Magazinul este impartit in mai multe zone, printre care cele mai importante sunt cea de interactiune si de demonstratii, clientii avand posibilitatea sa utilizeze calculatoarele conectate la Internet sau sa vizioneze programele difuzate la televiziunea HD ori sa incerce DVR-ul (digital video recorder-dispozitiv care permite inregistrarea, derularea sau reluarea emisiunilor).

Potrivit managementului companiei, odata cu schimbarea a mai multe locatii din reteaua de aproximativ 120 de casierii UPC in astfel de magazine, angajatii care inainte doar incasau banii pentru facturi si raspundeau la intrebarile clientilor vor deveni consilieri ai utilizatorilor UPC.
Pentru acest lucru, compania a apelat si la serviciile unei companii de training, insa reprezentantii operatorului nu au dorit sa ii precizeze numele.

”Clientii ne viziteaza lunar sau la doua luni si este o ocazie buna sa ii intrebam ce parare au sau ce isi doresc. Din discutiile noastre cu ei, marea majoritatea a lor isi doreau sa inteleaga mai bine un serviciu pentru ca achizitia incepe de la intelegerea unui serviciu. Ne asteptam ca timpul petrecut in aceste centre sa creasca. Daca acum oamenii petrec la noi in jur de 10 minute sau mai putin, daca vor ajunge sa stea in jur de 25 de minute vor avea timp suficient sa testeze toate produsele si sa le fie explicate serviciile”, a declarat, pentru Wall-Street, Iulia Florea, director de relatii cu clienti si vanzari retail al UPC.

Totodata, ea a adaugat in cadrul conferintei ca, in astfel de magazine, clientii nu vor mai veni doar sa-si plateasca factura, ci vor putea sa testeze produse, iar, pe de alta parte, consilierii operatorului le vor propune pachete de produse.

Astfel, actualii sau potentialii clienti ai UPC ar putea deveni foarte usor utilizatori ai companiei in cazul in care nu sunt, ori ar putea alege mai multe servicii fata de cate au in prezent.

”Ideal este ca toata lumea sa aiba o tehnologie cat mai avansata pentru ca fiecare iti aduce foarte multe beneficii. Ceea ce eu imi doresc este ca noi sa-i aratam clientului ce alternative are si, daca el simte ca aceste servicii ii sunt de folos, suntem aici pentru a si le achizitiona. Nu este un magazin de desfacere si nu are obiectiv de vanzare, ci de interactiune pe partea emotionala. Este o zona de experimentare pentru ca poate nu iti iei astazi cablu digital, dar macar stii despre ce este vorba si iti poti lua maine sau poate niciodata”, a mai spus Iulia Florea.

La finalul lui septembrie 2009, UPC avea 1,23 milioane de clienti pe segmentul de televiziune, 256.400 de clienti la serviciile de Internet si 144.500 de abonati pe segmentul de telefonie fixa.

Ideea de a realiza astfel de magazine a aparut de la finalul lui 2008, iar lucrarile pentru primul concept store au inceput in toamna anului trecut. Desi in 2010 vor sa mai deschida cateva centre, reprezentantii operatorului au declarat ca nu lucreaza in prezent pentru realizarea unui alt magazin.

In general, majoritatea casieriior UPC au intre 70-100 de metri patrati si chiar daca modelul de concept store de la primul magazin din Bucuresti nu va fi la fel in toate casieriile care vor fi reamenajate, doua lucruri care vor fi peste tot vor fi zona de demonstratii si cea de interactiune cu angajatii companiei.

”Un client care are un serviciu va intreba despre anumite parti tehnice si daca nu ai zona de demo, daca nu ai spatiul amenajat este clar ca este o problema. Si trebuie sa te ajustezi. Noi faceam bine partea tranzactionala, dar daca stai si urmaresti patru, cinci clienti iti dai seama ca trebuie sa fie mai mult decat tranzactionare”, a mai spus Florea.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri