Realizat in mediul online in perioada 15 februarie - 5 martie 2010, studiul a inregistrat 10.010 respondenti, dintre care 61% femei si 39% barbati.

Potrivit studiului, 33% dintre respondenti detin deja un laptop, iar 49% un desktop si 17% dispun de ambele echipamente.

Astfel, doar 20% realizeaza plati electronice, restul utilizand ambele variante. Aceasta utilizare intensiva a comenzilor electronice de catre tineri dovedeste adaptabilitatea acestora la nou, insa modalitatea de decontare a comenzii prin plata ramburs intr-o proportie majoritara denota neincrederea utilizatorilor in platformele de comenzi online din Romania.



Cel mai comandat tip de produse prin aceasta metoda sunt echipamentele electronice cu 45%, urmate de carti si produse de ingrijire personala.

In ce priveste gradul de utilizare a dispozitivelor portabile, majoritatea dispun de telefoane mobile (94%), in timp ce 76% dispun de stickuri de memorie. Dintre respondenti, doar 8% dispun de console de jocuri.

Majoritatea (62%) si-a exprimat dorinta de achizitionare, in perioada urmatoare, a unui laptop, in timp ce restul respondentilor au declarat ca nu doresc sa-si schimbe calculatorul si doar 9% mai doresc sa achizitioneze un desktop.

In ceea ce priveste timpul petrecut in fata computerului, 80% petrec peste 3 ore zilnic la calculator, 18% aloca acestei activitati intre o ora si trei ore pe zi si doar 3% mai putin de o ora. Scopurile in care sunt utilizate calculatorul si conexiunea la Internet variaza si ele, procentele inregistrate fiind urmatoarele: descarcare fisiere (jocuri, filme, muzica) - 61%, educational - 78%, divertisment -79%, informare - 80%, comunicare - 89%.

Circa 50% dintre respondentii la studiu sunt studenti, iar 39% elevi.

APDETIC, autorul studiului, este o organizatie profesionala non-profit, independenta, ce reuneste cele mai importante companii producatoare si distribuitoare de echipamente de tehnologia informatiei si comunicatiilor din Romania.