Astfel, in cazul in care piata de PC-uri va creste cu 20% conform unor estimari ale companiei de cercetare IDC citate de Netin, Lenovo ar putea ajunge la vanzari de aproximativ 60.000 de unitati.

Vanzarile producatorului asiatic pe segmentul de laptopuri au scazut cu circa 50% in primul trimestru al acestui an fata de aceeasi perioada din 2009 cand compania a vandut circa 12.720 de laptopuri datorita implicarii in cateva contracte mari in sectorul public la finalul lui 2008.

Potrivit lui Netin, circa 60% din vanzarile in unitati ale companiei sunt reprezentate de laptopuri si 40% de desktopuri.

Pe de alta parte, 40% dintre clientii companiei provin din segmentul de business si restul sunt din zona de consumer, acest segment crescand tot mai mult in ultimul an.

Pe zona laptopurilor de business, circa 60% sunt vanzari catre sectorul public si 40% catre companiile private, Netin dorind sa mareasca ponderea vanzarilor in zona comerciala.

In general, diferenta de pret intre notebookurile pentru companii si cele pentru clientii finali este de cateva sute de euro.

Cu toata ca achizitiile IT in zona publica sunt inca blocate, Netin spera la o revenire a pietei in semestrul al doilea.

Filiala Lenovo Romania&Moldova a fost lansata in iulie 2006, pe piata din Moldova fiind inregistrate vanzari “foarte mici, de cateva sute de mii de dolari “, spune Netin.

Cele mai bine vandute laptopuri Lenovo anul trecut au fost cele din seria G, o serie de laptopuri dedicata segmentului de consumer si retail lansata in vara 2009.