"In ceea ce priveste recuperarea investitiei, ca la orice proiect in private equity, estimam ca in 4-5 ani vom amortiza investitia. Break-even vom avea dupa 6 luni de activitate si vom incheia primul an de activitate cu profit", a mai afirmat omul de afaceri.

Libraria online lansata in varianta beta se numeste Elefant.ro, iar suma de 1,2 milioane de euro necesara pentru dezvoltare pana la sfarsitul primului an de functionare este sustinuta de Greenlight Invest, unul dintre fondurile de investitii controlate de Ion Sturza.

“Imi este greu sa definesc ce este mai intai www.elefant.ro: un proiect comercial sau un serviciu cultural indispensabil. In conditiile in care avem in Romania orase fara nicio librarie (de exemplu, Gaesti, Adjud, Abrud, Rosiorii de Vede) sau orase in care librariile isi restrang activitatea si rezista cu greu (e.g.Oradea, Alexandria, Focsani, Tulcea, Medgidia, Slatina) este important ca accesul la lectura sa fie sustinut” , spune Ion Sturza

Publicul pe care libraria il tinteste este cel intre 23 si 55 ani cu venituri medii si superioare, tinerii care isi fac documentarea online pentru proiectele scolare, parintii care achizitioneaza sezonier manuale, literatura obligatorie de studiu, auxiliare, pentru fiecare dintre cele trei segmente, fiind creata o strategie diferentiata.

Managementul proiectului este asigurat de compania Universal Online Promotion, infiintata in acest an.

Libraria contine in prezent aproximativ 10.000 de carti, iar echipa editoriala este condusa de Virginia Costeschi (fosta Lupulescu), cea care a condus si editia in limba romana a New York Times Book Review.

Piata de carte din Romania a fost estimata in 2009 la aproximativ 80 de milioane de euro, iar Bucurestiul reprezinta aproximativ 70% din acest segment, ceea ce face ca accesul online pentru achizitionarea de carti sa fie o importanta oportunitate de afaceri.

Vanzarile de carte din Romania sunt de patru ori mai mici decat cele Ungaria si aproximativ egale cu cifra de afaceri a unei singure edituri din Marea Britanie, potrivit datelor Elefant.ro.

Desi pe termen mediu si lung exista un potential semnificativ de dezvoltare, pentru 2010 se estimeaza o scadere a pietei de carte cu circa 30-40% fata de 2009.

Universal Online Promotion (UOP) este o companie locala lansata in 2010 pentru a dezvolta, pentru inceput, portalul Elefant.ro.

Pentru UOP lucreaza 12 persoane, iar firma intentioneaza sa se extinda pe piata din Republica Moldova dupa primul an de activitate.